Nemško podjetje Bosch, največji dobavitelj avtomobilski industriji, je v okolici Dresdna odprl novo tovarno, s katero želijo kljubovati globalnim težavam s polprevodniki. V tovarni bodo izdelovali silikonske plošče - enega izmed temeljnih delov, ki jih potrebujejo za izdelavo čipov. Podjetje je v odprtje nove tovarne investiralo dobro milijardo evrov, s proizvodnjo pa naj bi začeli prihodnji mesec.
Že pol leta je v številnih industrijskih panogah moč občutiti pomanjkanje polprevodniških vezij. Povpraševanje narašča, dobavni roki se podaljšujejo, globalno pomanjkanje čipov pa je najbolj prizadelo prav avtomobilsko industrijo. Nemški Bosch želi z novimi proizvodnimi zmogljivostmi kljubovati kritičnemu pomanjkanju polprevodnikov, ki naj bi avtomobilsko industrijo po napovedih analitikov stalo 90,6 milijard evrov.
“Proizvodnja avtomobilskih mikročipov bo primarni fokus, ko bo povsem digitalizirana polprevodniška tovarna v celoti zaživela,” so zapisali na Boschevi spletni strani. V Dresdnu bodo tako med drugim proizvajali računalniške čipe za mobilnostne rešitve prihodnosti, s katerimi želijo prispevati tudi k večji varnosti v cestnem prometu.
Bosch sicer v tovarni v mestu Reutlingen, v bližini Stuttgarta, že izdeluje silicijeve plošče, ki so osnovni sestavni del za vgradnjo polprevodnikov. Tovarna tam sicer izdeluje 150- in 200-milimetrske plošče, v Dresdnu pa bodo izdelovali plošče premera 300 milimetrov. Silicijeve plošče oziroma substrati bodo omogočali tudi boljši izkoristek od substratov, ki jih izdelujejo v Reutlingu. Na večji površini namreč vsebujejo več polprevodnikov. Iz posamezne silicijeve plošče lahko tako izdelajo tudi do 31.000 posameznih čipov.
Polprevodniki so gradniki napredka
Bosch je sicer na evropskih tleh edini proizvajalec končnih produktov, torej polprevodnikov. V Dresdnu pa bodo izdelovali le dele končnih izdelkov.
“Polprevodniki so gradniki napredka. Električne komponente, ki bodo opremljene s čipi proizvedenimi v Dresdnu, pa bodo omogočale avtomatizacijo procesov, kot je varčnejša in avtomatizirana vožnja,” je ob otvoritvi dejal član uprave Boscha Harald Krüger.
Krüger je dodal, da imajo integrirana vezja za avtomobilsko industrijo primat v polprevodniški tehnologiji. V avtomobilih morajo biti čipi namreč izjemno robustni. Bosch bo sicer z sestavnimi deli za polprevodnike s prihodnjim mesecem začel oskrbovati industrijo električnih orodij. Dele za avtomobilsko industrijo bodo začeli izdelovati šele septembra.
Največja posamezna naložba doslej
Podjetje je v odprtje tovarne investiralo dobrih 800 milijonov evrov. Še 200 milijonov je primaknil evropski denarni sklad. Tovarna v velikosti 14 nogometnih igrišč naj bi trenutno zaposlovala 250 strokovnjakov. Po zaključku vseh del bodo kljub visoki stopnji avtomatizacije iskali še 700 dodanih delavcev.
“Za Bosch so polprevodniki osnovna tehnologija. Njihov razvoj in proizvodnja v naših obratih je zato izjemnega strateškega pomena. V Dresdnu bomo tako s pomočjo umetne inteligence proizvodnjo polprevodnikov povzdignili na višjo raven,” je ob slavnostni otvoritvi, ki se je je udeležila tudi nemška kanclerka Angela Merkel, dejal predsednik Boschovega upravnega odbora Volkmar Denner.
V obe tovarni, tako v Reutlingu kot tudi Dresdnu, je Bosch od leta 2010 sicer investiral že več kot 2,5 milijarde evrov. S pomočjo nove tovarne želijo zmanjšati tudi odvisnost evropskih proizvajalcev od azijskih dobaviteljev, kot sta tajvanski TSMC in južnokorejski Samsung. Proizvodnja polprevodnikov na evropskih tleh trenutno predstavlja le desetino svetovne proizvodnje. Do leta 2030 pa si pristojni obetajo, da bi se delež evropske proizvodnje lahko povzpel na 20 odstotkov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!