Dars napoveduje intenzivna dela na ljubljanskem obroču: “Pričakujemo zastoje”

Gospodarstvo 14. Nov 202419:13 1 komentar
Promet na slovenskih cestah
Fotografija je simbolična (Foto: Žiga Živulovič jr./BOBO)

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek se je danes sestala z vodstvom Darsa, ki ji je predstavilo razvojne projekte s področja upravljanja prometa. Prepričana je, da bodo z njimi povečali pretočnost avtocest in izboljšali uporabniško izkušnjo. Pomen ukrepov za zmanjšanje zastojev je izpostavil tudi predsednik uprave Darsa Andrej Ribič.

Gre za pomembne projekte, s katerimi bodo lažje reševali izzive na slovenskih avtocestah, je ocenila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. “Avtoceste bodo tako bolj pretočne in lažje prevozne, uporabniki pa bolj zadovoljni,” je dejala v izjavi za medije po srečanju v Darsovem nadzornem centru v bližini Ljubljane.

Posebej je izpostavila pomen leta 2016 ustanovljenega nacionalnega centra za upravljanje prometa, ki deluje v sklopu ministrstva. Napovedala je prizadevanja za dodatno poenotenje in centralizacijo postopkov.

Del tega je tudi načrtovano skupno delovanje nacionalnega centra in Darsovega centra v omenjenih prostorih ob štajerski avtocesti in v bližini ljubljanskega avtocestnega obroča. “To bo vozlišče, prek katerega bomo upravljali ceste po vsej državi,” je napovedal predsednik uprave Darsa Andrej Ribič. Stavbo bodo pred tem obnovili; dela bodo po njegovih besedah potekala od januarja do predvidoma konca prihodnjega leta.

“Pričakujemo precej zastojev”

Ribič je prepričan, da bodo s pomočjo takšnega vozlišča lažje zmanjševali zastoje na cestah in jih pomagali preprečevati. “Smo namreč v obdobju, ko se bodo začela zelo intenzivna dela na ljubljanskem obroču in v okolici, zato pričakujemo kar precej zastojev. Ravno s temi sistemi in drugimi ukrepi, ki jih imamo na voljo, bi radi čim bolj povečali pretočnost ali jo vsaj ohranili na obstoječi ravni,” je dejal.

Dars je podpisal tudi pogodbo o sodelovanju z ljubljansko in mariborsko univerzo pri uvajanju pametnih sistemov upravljanja prometa. Kot enega takšnih je Ribič izpostavil zaznavanje gostote prometa prek optičnega omrežja ob avtocestah in prilagajanje omejitev hitrosti za zmanjševanje zastojev. Za dosego ciljev na tem področju pa je nujna tudi primerna vozniška kultura vsakega posameznika, je poudaril.

Srečanje Alenke Bratušek z Darsom
Foto: DARS

Ribič je omenil tudi sistem sekcijskega merjenja hitrosti, ki ga po njegovih besedah načrtujejo na skupno petih lokacijah na štajerski, gorenjski, primorski in dolenjski avtocesti. Glavni cilj vzpostavitve sekcijskega merjenja hitrosti je umiriti hitrost na avtocesti na daljših razdaljah in s tem povečati varnost. Sistem bo meril povprečno hitrost vozila med vstopno točko A in izstopno točko B. Če bo višja od dovoljene, bo voznik kaznovan.

Zaradi vse večje problematike zastojev in obremenitev avtocest so na Darsu, kot so sporočili po srečanju, pristopili k projektu dinamičnega upravljanja s hitrostmi. “V prvem koraku smo postavili periferno opremo na ljubljanskem obroču in vpadnicah. Skupaj smo opremili 53 lokacij z novo ali obnovljeno spremenljivo prometno signalizacijo, mikrovalovnimi detektorji za štetje prometa in detektorji za izračun in spremljanje potovalnega časa. Trenutno poteka faza testiranja. V naslednji fazi, do konca letošnjega leta, bo sistem mogoče upravljati ročno, sredi leta 2025 pa bo upravljanje avtomatizirano,” so sporočili z Darsa.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje