Nerevidirano polletno poročilo Darsa kaže, da je ta v prvih šestih mesecih letošnjega leta ustvaril deset odstotkov več prihodkov iz poslovanja kot v enakem obdobju lani. Čisti dobiček je večji za 15 odstotkov.
Upravljalec avtocest in hitrih cest Dars je v letošnjem prvem polletju ustvaril 249,2 milijona evrov prihodkov iz poslovanja, kar je deset odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Čisti dobiček se je ob tem povečal za 15 odstotkov na 61,9 milijona evrov. Letos do konca junija je Dars prodal nekaj več kot 3,7 milijona vinjet.
Prihodki od cestnin so v prvem polletju znašali 231,7 milijona evrov, piše v nerevidiranem polletnem poročilu Darsa, danes objavljenem na spletnih straneh Ljubljanske borze. V tem znesku predstavljajo 38,1 odstotka prihodki od vinjet, 58,5 odstotka prihodki od cestninjenja tovornih vozil ter 3,4 odstotka prihodki od cestninjenja predora Karavanke.
Dars prodal več kot 3,7 milijona vinjet
Dars je v prvem polletju prodal nekaj več kot 3,7 milijona vinjet, kar je blizu devet odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Tik pred iztekom polletja, s 15. junijem, je vlada podprla njegov predlog za zvišanje cen vinjet za 6,8 odstotka.
Poslovni odhodki Darsa so v šestih mesecih znašali 158,6 milijona evrov, kar je sedem odstotkov več kot v enakem obdobju lani.
Poslovni izid iz poslovanja (EBIT) se je v primerjavi s prvim polletjem lani povečal za 16 odstotkov na 90,7 milijona evrov, dobiček iz poslovanja pred obrestmi, amortizacijo in davki (EBITDA) pa za osem odstotkov na 189,4 milijona evrov.
Projekti Darsa:
Trenutno največji Darsovi investiciji sta izgradnja druge cevi predora Karavanke in tretje razvojne osi, ki bo severni in jugovzhodni del Slovenije povezala z obstoječim avtocestnim omrežjem.
Na ljubljanski obvoznici Dars vzporedno z obnovo odseka med Novimi Jaršami in Zadobrovo razširja razcep Zadobrova, preurejeni so tudi priključki Letališka in Leskoškova cesta ter Ljubljana zahod na Viču. Za širitev odseka Koseze-Kozarje v šestpasovnico z odstavnimi pasovi je projektna dokumentacija izdelana, v pridobivanju je integralno gradbeno dovoljenje, tako se bo gradnja na tem odseku začela po njegovi pravnomočnosti.
Načrtujejo tudi preureditev odstavnega pasu v vozni pas na odseku štajerske avtoceste med Domžalami in Ljubljano ter na odseku primorske avtoceste med Vrhniko in Ljubljano. Projekti so v končni fazi izdelave, izdelani sta bili tudi poročili o vplivih na okolje. Za začetek del je treba med drugim pridobiti pravnomočno okoljevarstveno soglasje, predvidoma bodo stekla v letu 2025.
Za dograditev priključka Šentvid na Celovški cesti v Ljubljani ima Dars že pridobljeno gradbeno dovoljenje. Dela bodo lahko stekla takoj po sklenitvi sporazuma s sofinancerji in po izboru izvajalca del.
Na odseku primorske avtoceste med Brezovico in Vrhniko pa Dars začenja z izgradnjo novega priključka Dragomer, s katerim se bo razbremenilo priključek Brezovica, odkoder v času prometnih konic zastoji segajo na območje razcepa Kozarje ter na zahodno in južno ljubljansko obvoznico.
Avtocestne vpadnice v Ljubljano in ljubljanski obroč ob tem opremljajo z dodatnimi grafičnimi prikazovalniki spremenljive prometne signalizacije. Sistem bo namenjen upravljanju hitrosti v luči večje pretočnosti prometa, so pojasnili na Darsu.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in X.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje