Petrol je danes na račun vladnega znižanja okoljskih dajatev, a tudi znižanja stroška primešavanja biodizla in dela marže, pocenil dizelsko gorivo na avtocestah. Ta zdaj stane 1,895 evra, kar je 11 centov manj kot včeraj, še vedno pa pet centov več kot zunaj avtocest. OMV pa je cene znižal le za toliko, kot sta se znižali dajatvi, torej za dva centa, biokomponento še naprej zaračunava kupcem, prav tako je ohranil maržo. Dizel tako na avtocesti prodaja po 2,024 evra za liter. Tudi MOL ima na treh avtocestnih bencinskih servisih v Prekmurju podoben režim in ceno 1,999 evra za liter.
Po tem, ko je vlada včeraj s sprejemom dveh uredb znižala okoljske dajatve na dizelsko gorivo, so Petrol, MOL in OMV z današnjim dnem znižali cene dizla na avtocestah. Obe dajatvi skupaj sicer pomenita le dva centra prihranka pri končni ceni goriva.
Razlika med trgovci pa je velika. Na Petrolovih avtocestnih postajališčih dizel po novem stane 1,895 evra za liter. To je okoli 11 centov manj kot prej, še vedno pa pet centov več kot zunaj avtocest (1,848 evra). Na OMV (gledali smo Lukovico in Ravbarkomando) dizel stane 2,024 evra za liter, kar je dva centa manj kot včeraj in 18 centov več kot je regulirana cena zunaj avtocest. Tudi MOL Slovenija ima na treh avtocestnih črpalkah v Prekmurju podobno ceno dizla kot OMV, in sicer 1,999 evra.
Kako so med trgovci nastale tolikšne razlike?
Zakaj je Petrol znižal precej bolj kot OMV?
Uradna pojasnila OMV čakamo. Očitno pa so na OMV ceno znižali le za strošek okoljskih dajatev, ki jih je včeraj z uredbama znižala vlada in sta ceno litra dizla do včeraj zviševali za dva centa.
Vlada je, kot smo pisali, trgovce pozvala tudi, da naj zmanjšajo marže. Te so zunaj avtocest omejene na šest centov na liter, na avtocestah pa jih zaenkrat trgovci prosto določajo, a je minister Bojan Kumer zadnje dni govoril, da pričakujejo, da jih bodo trgovci zmanjšali na “konkurenčne”. Kolikšne so to, natančneje ni pojasnil.
Tretja, verjetno najpomembnejša komponenta, ki povzroča razliko v ceni na avtocestah in zunaj njih pa je delež biogoriv. Kot smo pisali, je tu dogovor nekoliko nejasen. Trgovci morajo po zakonu o obnovljivih virih energije v gorivo vmešati 10-odstotni delež biogoriv. A Platts kotacija biogoriva je precej – ponavadi za okoli 70 odstotkov – dražja od kotacije navadnega dizla.
Ob regulaciji zunaj avtocest, ki je začela veljati v torek, je vlada Roberta Goloba ta delež enostavno izvzela iz metodologije določanja cen. Problem pa je v tem, da trgovce zakon obvezuje, da morajo gorivo vseeno vmešavati. Na Petrolu so nam pojasnili, da jim bo zunaj avtocest strošek krila država iz podnebnega sklada, nato pa nam je minister Kumer včeraj dejal, da je 10-odstotni delež letna obveza – iz česar je bilo mogoče razumeti, da lahko trgovci zdaj nehajo vmešavati biogorivo, po koncu regulacije pa bodo delež biogoriva povečali, da dosežejo letni cilj.
A medtem ko je Petrol v tretjinski državni lasti vsaj deloma sledil pozivu vlade glede znižanja marž in neobračunavanja biogoriva, iz cene na OMV izhaja, da je cene zmanjšal le za okoljski dajatvi, kar pa je majhna sprememba. Kot napisano, odgovor OMV še čakamo.
Petrol: Vprašanje biogoriv še ni rešeno
Tudi iz Petrola pa so nam danes sporočili, da “vprašanje stroška oziroma oprostitev primešavanja biogoriv s pristojnimi ministrstvi še ni dokončno usklajeno”. Kot pravijo, je ob marži iz aktualne uredbe prevalitev bremena biokomponente izključno na trgovce zanje “poslovno nevzdržna”.
Dodajajo, da dvomijo v izvedljivost ideje ministrstva, da bi izpadle količine biogoriv nadomestili jeseni. “Ker je poraba goriva v poletnih mesecih izrazito višja, obstaja utemeljena skrb, da tega deleža primešavanja biogoriva po prenehanju regulacije do konca leta ne bi bilo možno nadomestiti. To v celoti ni možno tudi zaradi omejitev proizvajalcev novejših tipov avtomobilov, vezanih na vsebnost primešavanja biogoriv.”
Pomoč avtoprevoznikom razširili na vse voznike dizlov
Spomnimo, da znižanje cen prihaja po tem, ko je vlada včeraj sprejela dve uredbi, in sicer uredbo za ukinitev prispevka učinkovite rabe energije (URE) ter uredbo za ukinitev prispevka za obnovljive vire energije in soproizvodnjo toplotne energije (OVE in SPTE).
Prvotni namen ukrepov vlade je bil znižanje cen za avtoprevoznike, ki so po torkovi spremembi regulacije in veliki razliki med cenami goriv na in zunaj avtocest grozili, da bodo množično točili gorivo zunaj avtocest. A vlada očitno ni našla ciljanega ukrepa, ki bi pomagal le njim, saj bi v vsakem primeru kršila evropska pravila enotnega trga. Tako je znižala ceno dizla za vse.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje