Evropski poslanci so ta teden sprejeli pogajalsko stališče o predlogu standarda Euro 7, ki prinaša posodobitve trenutnih mejnih vrednosti emisij izpušnih plinov v cestnem prometu. Obenem uvaja nove ukrepe za zmanjšanje emisij iz pnevmatik in zavor ter povečanje trajnosti baterij.
Kot so ta teden sporočili iz Evropskega parlamenta, se nova pravila za zmanjšanje emisij v cestnem prometu, kot so dušikovi oksidi, trdni delci, ogljikov monoksid in amoniak, nanašajo na osebne avtomobile, kombinirana vozila, avtobuse in tovornjake.
Poslanci so se strinjali z ravnmi emisij za osebne avtomobile, ki jih je predlagala komisija. V primeru lahkih gospodarskih vozil pa so predlagali dodatno razčlenitev emisij v tri kategorije glede na težo vozil.
Podprli so tudi strožje mejne vrednosti emisij izpušnih plinov, izmerjenih v laboratorijskih in dejanskih voznih razmerah za avtobuse in težka vozila. Izrazili pa so tudi željo glede uskladitve metodologij in mejnih vrednosti EU za izračun emisij zavornih delcev in stopnje obrabe pnevmatik z mednarodnimi standardi, ki jih trenutno razvija ekonomska komisija ZN za Evropo (UNECE).
“Uspešno smo dosegli ravnovesje med okoljskimi cilji in življenjskimi interesi proizvajalcev. Izvajanje okoljskih politik, ki bi škodile tako evropski industriji kot njenim državljanom, bi bilo kontraproduktivno. Kompromis služi interesom vseh vpletenih strani in se izogne skrajnim stališčem,” je ob sprejemu pogajalskega izhodišča izpostavil evropski poslanec iz vrst konservativcev in reformistov (ECR) Alexandr Vondra.
Na vrsti države članice
Kot so še sporočili iz Bruslja, se s sprejetjem novih pravil odzivajo na pričakovanja državljanov glede spodbujanja nakupov električnih vozil, ki izpolnjujejo dobre standarde življenjske dobe baterij, pospešitve uvajanja digitalne in električne infrastrukture ter zmanjšanja energetske odvisnosti EU od tujih akterjev.
V naslednji fazi bodo stekla pogajanja z vladami EU o končni obliki zakona.
Evropska komisija je strožje standarde za emisije za vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem predlagala lani novembra. Trenutne mejne vrednosti emisij veljajo za avtomobile in kombinirana vozila (standard Euro 6) ter za avtobuse, tovornjake in druga težka vozila (standard Euro VI).
Kot novost predlog standarda Euro 7 obravnava tudi izpuste mikroplastike iz pnevmatik in delcev pri zavorah ter vključuje zahteve glede trajnosti akumulatorja.
Svet EU se je v svojem stališču, sprejetem konec septembra, zavzel za to, da bi glede izpustov pri avtomobilih in kombiniranih vozilih ohranili mejne vrednosti iz standarda Euro 6. Pri težkih vozilih, kot so avtobusi in težka tovorna vozila, pa bi glede na standard Euro 6/VI mejne vrednosti zaostrili.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje