Turizem lahko v obdobju transformacije v bolj odporno in vključujočo panogo računa na pomoč države in gospodarskega ministra Matjaža Hana, je ta poudaril v poslanici ob svetovnem dnevu turizma. "Sledili bomo razvoju trajnostnega turizma z nizkim ogljičnim odtisom in aktivirali bomo vire za ustvarjanje dodane vrednosti za vse," je napovedal.
Pandemija covida-19 je spomnila na veliko ranljivost turizma, saj je sektor zabeležil izrazit upad prometa in beg kadrov v druge dejavnosti. “Ponovno se je izkazalo, da je turizem dejavnost, ki na vsako spremembo zelo hitro reagira, a k sreči tudi v zelo kratkem času okreva. Tudi tokrat je bilo okrevanje v krajšem času, kot smo pričakovali, kar pa ne sme biti izgovor, da ne bi vlagali v njegovo odpornost na dolgi rok,” je ob današnjem svetovnem dnevu turizma v poslanici izpostavil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Matjaž Han.
Ob izdatni pomoči vlade – Han je med drugim turistične bone danes označil za “pozitivno zgodbo” – je slovenski turizem preživel turbulentno obdobje pandemije. Turizem se je v mnogih pogledih spremenil in prilagodil novim okoliščinam, stavil je na trajnostni razvoj. “To nas je privedlo do temeljitega ponovnega razmisleka o nadaljnjem razvoju turizma – kako popraviti dosedanje napake in odpraviti pomanjkljivosti, kako razvijati bolj odporen, vključujoč turizem, ki bo prijazen do okolja in ljudi,” je dejal.
Slovenski turizem želi slediti trajnostnemu razvoju z nizkim ogljičnim odtisom in aktivirati vire za ustvarjanje dodane vrednosti za vse – za zaposlene, goste in lokalno okolje. “Odločni smo, da bomo v prihodnje razvijali celoletno turistično ponudbo ter zelene in okolju prijazne turistične produkte. Na tej bomo spodbujali inovativnost in kreativnost turističnih ponudnikov. S sodobnimi tehnologijami bomo pripomogli k dvigu produktivnosti in dodane vrednosti v turizmu,” je pot preoblikovanja opisal Han. Napovedal je tudi prizadevanja za krpanje kadrovske luknje.
“S cilja ‘še več turistov’ smo prešli na cilj ‘več dodane vrednosti’. Pri razvoju turizma se zato sedaj osredotočamo predvsem na cilj višje dodane vrednosti na zaposlenega, ki jo želimo povečati na 60.000 evrov do leta 2028,” je na novinarski konferenci, ki sta jo na vlaku Slovenskih železnic pripravila gospodarsko ministrstvo in Slovenska turistična organizacija (STO), spomnil Han.
Med cilji iz nove turistične strategije je minister izpostavil tudi povečanje prilivov iz naslova izvoza potovanj na okoli štiri milijarde evrov letno ter podaljšanje povprečne dobe bivanja turistov na tri dni. Predvsem pa bo, kot je dejal, pomembno dvigniti zadovoljstvo zaposlenih, lokalnega prebivalstva in vseh drugih deležnikov v panogi.
Prve korake k doseganju ciljev nove strategije naj bi začrtal akcijski načrt za prihodnji dve leti, ki bo določil ukrepe in aktivnosti ter slednje tudi finančno ovrednotil.
Ocena potrebnih vlaganj iz vseh javnih, zasebnih in kreditnih poslovnih virov za uresničitev ciljev strategije v celotnem strateškem obdobju sicer znaša 1,54 milijarde evrov. Skupaj z dodatnimi vlaganji zasebnega sektorja, ki niso neposredno pokriti z ukrepi iz strategije, pa je indikativna ocena potrebnih razvojnih vlaganj 2,3 milijarde evrov. Han je prepričan, da se je tem številkam v danem obdobju mogoče približati.
Turistično gospodarstvo lahko še danes pričakuje objavo novega javnega razpisa za vlaganje v turistične kapacitete, vrednega 69 milijonov evrov. Do konca leta bo ministrstvo ponovilo še razpis za vlaganja v javno turistično infrastrukturo v višini 10 milijonov evrov in objavilo razpis za digitalno nadgradnjo zelene sheme slovenskega turizma v višini milijona evrov.
Za drugo polovico prihodnjega leta pa je Han med drugim napovedal pripravo razpisov za sredstva iz novega kohezijskega obdobja. Obenem želi ministrstvo s spremembami zakona o gostinstvu ter zakona o spodbujanju razvoja turizma administrativno razbremeniti sektor – uredili naj bi tudi kratkoročna oddajanja v najem prek ponudnikov, kot je Airbnb.
Vseh sprememb in aktivnosti se bo ministrstvo, kot je obljubil Han, lotevalo v dialogu s tistimi, ki v turizmu delajo. “Želim, da veste, da lahko računate na mojo podporo, in vas pozivam, da nadaljujemo ustvarjanje še boljšega slovenskega turizma za vse,” je deležnikom sporočil Han.
Direktorica STO Maja Pak je na novinarski konferenci med drugim napovedala vzpostavitev novega nacionalnega podatkovnega središča za merjenje učinkov turizma in usmerjanje turističnih tokov, ki bo nadgradnja Zelene sheme slovenskega turizma in eden od ukrepov digitalizacije panoge. STO je na današnji dan tudi zagnala kampanjo s Slovenskimi železnicami, s katero vabijo k trajnostni mobilnosti z uporabo vlaka, še posebej novega vlaka, odetega v motive slovenskega turizma.
Turizem sicer ustvari okoli 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda (BDP). Znotraj panoge in v povezanih dejavnostih zaposluje več kot 57.000 ljudi ter pomembno prispeva k ustvarjanju blaginje v mnogih lokalnih okoljih. Izzivi panoge so trenutno povezani zlasti z vojno v Ukrajini, podnebno-energetsko krizo in dvigom življenjskih stroškov.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje