"Poznam naš potencial in pred nami je še dolga pot," je na konferenci Poslovne šole Bled IEDC izpostavil mladi hrvaški podjetnik Mate Rimac. V intervjuju je pojasnil tudi, zakaj ne sodeluje s hrvaško vlado in kaj si misli o Elonu Musku.
Na Bledu je danes potekala konferenca Poslovne šole Bled IEDC, katere se je prek videopovezave med drugim udeležil Mate Rimac, ustanovitelj in izvršni direktor hrvaškega podjetja za električne in športne avtomobile Rimac Automobili.
35-letnik je na trg prodrl s proizvodnjo baterij in električnih avtomobilov, ki jih je začel oblikovati kar v svoji garaži. Njegov model Nevera danes velja za električni avtomobil z najhitrejšimi pospeški na svetu, hitrost pa lahko preseže 400 kilometrov na uro.
Rimac je zgodbo z zagonskim podjetjem začel v Sveti Nedelji pri Zagrebu. S svojimi rešitvami je v investicijo prepričal Porsche Engineering, pred leti pa ustanovil še skupno podjetje z italijanskim Bugattijem. Podjetje Rimac Bugatti zdaj v bližini hrvaške prestolnice, streljaj od slovenske meje, gradi tudi nov kampus.
A vse to je šele prvo poglavje zgodbe o hrvaškem proizvajalcu električnih vozil, je danes na Bledu povedal Mate Rimac. “Želimo biti vodilni pri tem, kar počnemo. Hkrati pomagati tudi velikim proizvajalcem vozil, da postanejo električni, medtem ko bi prehod bil čim boljši za kupce,” je dejal Rimac in dodal, da podjetje postavlja za naslednji sto let. “Poznam naš potencial in pred nami je še dolga pot,” je prepričan.
Kaj želi od države? “Nič”
Hrvat je del otroštva preživel tudi v Nemčiji, zase pa vseeno pravi, da je patriot, kar mu je po svoje otežilo tudi poslovno pot. Kot je pojasnil, je želel dokazati, da je mogoče uspeti tudi na Hrvaškem, kjer je imel na začetku veliko težav s pridobivanjem izkušenega kadra. Manjkala je denimo oseba, ki bi njegovo podjetje vključila v globalne dobavne verige, prav tako ni imel na voljo strokovnjakov za človeške vire, ki bi sestavili mednarodne ekipe, v bližini je bil tudi brez kupcev.
“Od samega začetka smo morali misliti globalno, kar je dobro za mala gospodarstva, kakršna sta slovensko in hrvaško,” poudarja.
In kaj je hrvaška vlada storila za podjetje Rimac Avtomobili? Mlad podjetnik pravi, da ne veliko, še posebej pa so podporo pogrešali na začetku svoje poti. Sredstva od hrvaške vlade in EU namreč danes skupno znašajo dva milijona, kar je manj kot odstotek vseh sredstev, ki so jih prejeli od investitorjev, ti pa so pogosto izražali celo dvome v njegovo odločitev, da se je odločil ostati v domovini, je razkril: “Ko ljudje v tvoje podjetje vložijo več sto milijonov, želijo, da je naložba učinkovita. Ko izbereš državo, kjer pogoji niso optimalni, te vsi sprašujejo, kaj počneš, to je naš denar. Želimo, da si odgovoren z našim denarjem, prosim, pojdi nekam, kjer so pogoji boljši.”
Dejal je tudi, da so v teku pogovori z Evropsko komisijo o večjem financiranju nekaterih drugih projektov, ki jih izvajajo.
Na vprašanje, kaj priporoča vladam in kakšne zakonske spremembe si želi, je odgovoril, da nič; prepričan je namreč, da sodelovanja z vladami in subvencije vse zapletejo. “To te začne upočasnjevati, vsi morajo biti zelo previdni, vse moraš delati po pravilih in podvržen si javnim pregledom,” je bil neposreden Mate Rimac, ki je med občinstvom imel tudi slovenskega predsednika vlade Roberta Goloba.
V podjetju vztrajajo s politiko skrivnosti
Skupina Rimac kljub skromni državni podpori posluje dobro. V letu 2021 so ustvarili 1,46 milijarde kun (194,6 milijona evrov) prihodkov ter 644 milijonov kun (85,5 milijona evrov) dobička. Imajo že več kot dva tisoč zaposlenih, vseeno pa prvi obraz skupine pravi, da bi danes delal vse drugače, če bi podjetje postavljal na novo.
“Investitorji so v mojo izobrazbo vložili 900 milijonov evrov, se pravi, da je le-ta zelo dobra. Na svoji poti sem se ogromno naučil in zdaj bi vse naredil drugače. Prav vse. Ena od stvari, ki bi jih naredil drugače in jo pravzaprav že delam drugače, je to, da ne delam napovedi. Pokaži takrat, ko imaš. Na primer, ko smo prevzeli Bugatti, ni nihče vedel, da bomo to storili in pokazali smo, ko je bilo končano – čeprav smo to delali tri leta. Zdaj imamo veliko stvari v delu, ki bodo presenetile številne ljudi. To je osnovni pristop, ki bi ga zagotovo uveljavil že prej, tako kot tudi nekatere tehnične in vodstvene vidike. Vendar, na koncu je moralo biti, tako kot je bilo, drugače se verjetno ne bi zgodilo,” je svoje izkušnje opisal Mate Rimac, ki priznava tudi, da je podjetje bilo že večkrat blizu stečaja, prvih sedem let pa je pogosto skoraj ostal brez denarja za plače.
Na novinarsko vprašanje, ali je njegova ekipa za odnose z javnostjo pogosto jezna nanj, ker ne razkriva načrtov, je Rimac odgovoril pritrdilno in dodal, da obstaja razlika med njim in profesionalnim vodjo: “Razlika med mano, ki sem lastnik podjetja, in nekom, ki je plačan za vodenje, je ta, da mora biti on zelo previden, kaj pove, meni je vseeno. Karkoli mislim, bom tudi povedal.”
Kakšna je tekma z Elonom Muskom?
Da pove, kar si misli, priča tudi izjava o Elonu Musku, ki je na nekaterih področjih tekmec Rimca. Model Nevera je v tem tednu podrl 23 hitrostnih rekordov, kar je Musk komentiral samo s kratkim sporočilom, da se smeji. “Poznam Elona in zdrava konkurenca je vedno dobra za kupce. Nekdo ga je vprašal, če bo naše rekorde lahko podrl s svojim avtom, ki ga je napovedal leta 2017 in odzval se je z lol. Bomo videli, igra se je zdaj začela. Ko podreš rekorde, se na tvojem čelu izriše tarča. Zdaj nas bodo vsi hoteli premagati, ampak to še ni zadnji trik, ki ga imamo v rokavu,” napoveduje Rimac.
A Hrvat ob tem vseeno priznava, da Tesla proizvede milijone avtomobilov, model Y pa je bil v prveč letošnjem četrtletju celo najbolje prodajan model v Evropi. “Neverjetno. To je nekaj, kar si ne bi mogli predstavljati pred petimi, šestimi leti. S prestola so vrgli Volkswagen, Renault, Opel. Vsi evropski proizvajalci zaostajajo, s tem, da je Tesla model Y celo drag, saj stane skoraj dvakrat toliko kot njegov zasledovalec. To je res neverjetno. Ne zmanjšujem njihovih dosežkov, sem velik oboževalec Elona in Tesle,” je jasen, ob tem pa priznava še, da s kalifornijškim proizvajalcem niti ne tekmuje neposredno na področju prodaje vozil. Do večje tekmovalnosti prihaja pri razvoju robotiziranih taksijev, kjer pa so se v tekmo vključi tudi velikani kot so Google in Amazon.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!