Bencin in dizel sta zaradi padanja cen surove nafte od danes cenejša: liter bencina po novem zunaj avtocest stane 1,534 evra, liter dizla pa 1,676 evra. Medtem je borzna cena severnomorske nafte brent tudi v ponedeljek padala. Financial Times je namreč poročal, da sta EU in Velika Britanija zaradi energetske inflacije omilili prizadevanja za sankcije proti Rusiji na področju zavarovanj za ladijski transport, ki bi močno otežile prevoz ruske nafte do Evrope.
Ob polnoči sta se znova spreminili drobnoprodajni ceni dizla in 95-oktanskega neosvinčenega motornega bencina (NMB-95) izven avtocestnega križa, medtem ko se ceni teh dveh pogonskih goriv na avtocestnem križu še naprej oblikujeta prosto na trgu.
Ceni omenjenih dveh pogonskih goriv bosta v naslednjem 14-dnevnem obdobju, torej od 2. avgusta do vključno torka, 16. avgusta 2022, znašali 1,676 evra za liter dizelskega goriva in 1,534 evra za liter bencina. To pomeni slabih 9 centov na liter nižjo ceno za neosvinčen motorni bencin ter za dobra 2 centa na liter cenejše dizelsko gorivo v primerjavi s preteklim 14-dnevnim obdobjem.
Regulirani ceni od danes ponovno vključujeta tudi okoljsko dajatev za obremenjevanje okolja z emisijo ogljikovega dioksida (tako imenovano takso CO2). Z včerajšnjim sprejetjem Uredbe o spremembi uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida se z 2. avgustom 2022 ponovno uvaja obveznost plačila okoljske dajatve za določena fosilna goriva (bencin, dizel, zemeljski plin in kurilno olje), ki je bila začasno ukinjena 21. junija 2022 z namenom blažitve vpliva na dvig maloprodajnih cen navedenih vrst fosilnih goriv.
V strahu pred rastjo cen nafte umirjajo konje
Medtem se je tudi v ponedeljek severnomorska nafta brent na borzah pocenila, za 120-litrski sod je bilo treba odšteti okoli 98 evrov. Financial Times (FT) je namreč poročal, da so evropske vlade omilile prizadevanja za odstranitev ruske nafte s trga. Spomnimo: EU je kmalu po začetku vojne sprejela prepoved plutja za ruske ladje. Junija je nato sprejela, da s koncem tega leta uvaja embargo na rusko nafto, ki sem prihaja s tankerji (naftovod bo še naprej deloval). Manj znano pa je, da je v začetku junija EU sprejela tudi prepoved sklepanja zavarovanj za ladje, ki prevažajo rusko nafto, za vse države članice. Obstoječe pogodbe lahko naftni trgovci izvedejo, a najkasneje do 5. decembra, potem evropska zavarovanja ne veljajo več.
Kot smo poročali, ruska nafta še vedno prihaja tudi v Slovenijo. Petrolu je junija, kot smo razkrili na N1, rusko nafto dobavil malteški tanker. A evropska izločitev iz zavarovalne sheme je dokaj nepomembna, saj se največ zavarovanj ladijskega tovora sklepa v Veliki Britaniji (pomembna je predvsem britanska Lloyd’s), zato je EU junija napovedala koordinirano akcijo z Britanci. FT pa je včeraj poročal, da sta EU in Velika Britanija ta načrt odložili. Britanci so do zdaj sprejeli le prepoved zavarovanja za ladje, ki vozijo rusko nafto in so namenjene v Veliko Britanijo (ta začne veljati s prihodnjim letom), ne pa tudi za druge države. Razlog naj bi bili strahovi pred naraščanjem cen nafte in zmanjšanjem dobav nafte. ZDA so opozorile, da bi globalna prepoved prodaje ruske nafte porinila cene navzgor, saj bi se ponudba nafte občutno zmanjšala.
Poleg tega FT poroča tudi, da je EU sprejela amandma k uredbi o naftnem embargu, ki omogoča plačila ruskima Rosneftu in Gazpromu – prvi prodaja nafto, drugi zemeljski plin), če so dobave namenjene tretjim državam. S tem želijo preprečiti zmanjšanje dobav državam izven EU, ki jih oskrbujejo veliki evropski trgovci (na primer Trafigura, Shell, Total).
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje