Gospodarski minister Matjaž Han je po napovedi, da kanadsko-avstrijsko podjetje Magna Steyr ustavlja proizvodnjo v hoški lakirnici, poudaril, da so se z upravo podjetja dogovorili, da bo Magna vrnila vseh 18,5 milijona evrov subvencij z obrestmi vred, ki jih je prejela od države. Na lokaciji v Hočah bo ostalo 50 zaposlenih, podjetje pa bo lokacijo preuredilo v podporno razvojno središče. Preostalim zaposlenim bo Magna ponudila nadomestno zaposlitev v tovarni v Gradcu.
Kanadsko-avstrijsko podjetje Magna Steyr je napovedalo, da ustavlja proizvodnjo v lakirnici avtomobilskih karoserij v občini Hoče-Slivnica. Po informacijah N1 je glavni razlog za to odločitev upad naročil, proizvodnjo pa bo podjetje preselilo v avstrijski Gradec, kjer že ima veliki proizvodni obrat.
Preberite še: Magna ustavlja proizvodnjo in jo seli v Gradec. Kaj bo z zaposlenimi?
Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je dejal, da so se na pristojnem ministrstvu sestali z upravo podjetja z Rolandom Prettnerjem na čelu, kjer so jih obvestili o načrtih za nadaljnje aktivnosti na tej lokaciji. “To lokacijo bodo preuredili v podporno razvojno središče za druge Magnine lokacije po svetu,” je dejal minister in poudaril, da je z okoljevarstvenega vidika to “relativno dobra informacija”.
Predstavniki podjetja so po ministrovih besedah napovedali, da bo na tej lokaciji ostalo 50 zaposlenih iz segmenta inženirstva, financ, raziskav in razvoja. Preostalim zaposlenim bo Magna ponudila nadomestno zaposlitev v tovarni v Gradcu. “Na neki način bo poskrbela za 158 ljudi,” je dejal minister Han.
Opisal je, da je zgodbo z Magno spremljal še kot poslanec v državnem zboru in takrat “podpiral investicijo kljub vsem težavam z umeščanjem v prostor”, kot minister pa je “zaradi nedosegljivih ciljev, ki so zapisani v pogodbi”, pričakoval nekaj drugega. Tako so se s predstavniki podjetja danes dogovorili, da bo Magna “glede na to, da ne bo zaposlila 400 ljudi v prvi fazi in 1.000 ljudi v drugi fazi”, povrnila vse stroške oziroma vso državno spodbudo, ki jo je prejela od države, in to z obrestmi vred, je dejal minister.
Poudaril je, da je bilo teh subvencij za 18,5 milijona evrov. “Tisto, kar je država vložila neposrednih finančnih sredstev v Magno, in zaradi neizpolnjevanja vseh pogojev, bo država zahtevala nazaj z obrestmi vred in s tem se strinja tudi uprava,” je dejal.
Minister je dodal, da Magna sicer ostaja v Sloveniji. Ko se bodo razmere na trgu izboljšale, želi imeti v tej tovarni tudi proizvodnjo električnih vozil, vendar časovne dimenzije in datumov za zdaj niso dorekli.
Levica o izgubljenih kmetijskih zemljiščih
“Kakšna škoda je kmetijskih zemljišč, na katerih je bila postavljena lakirnica,” pa so ob napovedi podjetja zapisali v stranki Levica in poudarili, da gre za sto hektarjev “kvalitetnih kmetijskih zemljišč, ki so spadala med en odstotek najboljših obdelovalnih površin v Sloveniji”.
Izpostavili so, da podjetje ni izpolnilo svojih obljub o množičnem zaposlovanju, “tistih nekaj sto, ki jih je bilo dejansko zaposlenih, pa je bilo dvakrat poslanih na dolgotrajno čakanje ali pa poslanih na delo v Avstrijo, za slovenske plače”. Po besedah stranke Levica nam bodo namesto “kmetijskih zemljišč, ki bi služila lokalni samopreskrbi v dobi globalnih ekoloških pretresov in kriz dobavnih verig, ostale prazne tovarniške hale”.
Magna je kljub glasnemu nasprotovanju okoljevarstvenikov na Štajersko prišla leta 2019. Domačini so v podjetju videli priložnosti za nova delovna mesta, več ljudi pa se je že pred njenim prihodom v to štajersko občino vozilo na delo v Magno v avstrijski Gradec.
Podjetje je takrat računalo, da bo v občini Hoče-Slivnica sčasoma poleg lakirnice odprlo še druge proizvodne obrate ter zaposlovalo več tisoč ljudi. Po prvotnih načrtih bi moralo biti v hoški lakirnici zaposlenih 400 ljudi, trenutno pa jih je okoli 160.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje