Po koncu lanske smučarske sezone so na Kaninu zaskrbljeno ugibali, ali bodo zaradi dotrajanih naprav letos pozimi sploh lahko zagnali naprave. Direktorica smučišča Manuela Božič Badalič je danes optimistična, a dodaja, da dolgoročna prihodnost Kanina ostaja neznanka.
Pred najvišje ležečim slovenskim smučiščem je jubilejna sezona. Na Kaninu bodo marca prihodnje leto namreč praznovali petdeset let od prvega zagona kabinske žičnice.
V podjetju Sončni Kanin, ki skozi koncesije upravlja naprave na smučišču, še konec lanske sezone niso vedeli, ali bodo petdesetletnico dočakali, saj je zaradi dotrajanih naprav v zraku viselo vprašanje, če bodo letos pozimi sploh lahko obratovali.
Vse je odvisno od uradnega pregleda
Osrednji razlog za skrb na Kaninu je bila obnova obratovalnega dovoljenja krožne kabinske žičnice oziroma gondole. Kot smo na N1 že poročali, to poteče konec letošnjega leta, pridobitev novega dovoljenja pa je bilo vprašljivo, saj je pri zadnjem pregledu bilo izraženo stališče, da je treba na zadnjem odseku v celoti zamenjati transportno vrv. To so že večkrat krajšali, zamenjava pa stane od 200 do 300 tisoč evrov, kar je velik zalogaj za bovško občino, ki je lastnica naprav in zemljišč tega visokogorskega smučišča.
Zdaj iz Bovca vendarle sporočajo, da so na zimo pripravljeni, saj ugotavljajo, da je transportna vrv še znotraj tehničnih standardov in zamenjava ni bila potrebna. Čakajo le na uraden obisk Zavoda za gradbeništvo, ki na podlagi koncesij ministrstva za infrastrukturo izvaja preglede naprav.
“Ostale naprave imajo veljavna obratovalna dovoljenja. Vendar, ker imamo mi možnost dostopa na Kanin zgolj in samo s krožno kabinsko žičnico, so seveda tudi vse ostale naprave v čakanju, kaj se bo pokazalo na gondoli,” razlaga direktorica Sončnega Kanina Manuela Božič Badalič.
Obnova Kanina je neizbežna
Kakšna bo odločitev občine, če žičnica ne dobi zelene luči za obratovanje, Božič Badalič ne ve. “Če bo pregled pokazal, da je treba v določenem delu žičnico sanirati in bodo ti stroški previsoki, potem je vprašanje, ali se bo občina kot lastnik odločila, da se še vlaga v to napravo, ali pa jo bomo ustavili.”
Naše najvišje ležeče smučišče namreč potrebuje celovito obnovo infrastrukture in sanacija žičnice bi bila zgolj začasna rešitev. Stroški vzdrževanja so iz leta v leto višji, popravil je vse več, pogoji za delo in stabilno poslovanje pa so postali nemogoči, so že poleti pojasnili na Sončnem Kaninu.
Obnovo bi Občina Bovec lahko izpeljala z denarjem iz lanskega javnega razpisa za žičniško infrastrukturo, vendar pri tem ni bila uspešna. Po neuspehu so v Bovcu povedali, da tako obsežne investicije – v preteklosti so jo ocenili na 40 milijonov evrov, sami ne morejo financirati, zato čakajo na poseben zakon za Kanin, ki ga pripravlja ministrstvo za gospodarstvo.
Podajanje žogice med ministrstvi
Na gospodarskem ministrstvu, kjer trdijo, da se težav Kanina zavedajo, pojasnjujejo, da so osnutek zakona pripravili, vendar ta presega njihove vsebinske in finančne pristojnosti: “V pogovore o možnih rešitvah smo zato vključili tudi ostali pristojni ministrstvi, ki sta odgovorni za žičniško infrastrukturo na slovenskih smučiščih in za finance (to sta infrastrukturno in finančno ministrstvo, op. a.). Od obeh resorjev smo prejeli pripombe tako glede načina reševanje problematike Kanina kot zagotavljanja zadostnih finančnih sredstev. Gospodarsko ministrstvo namreč nima zagotovljenih sredstev za tako obsežno investicijo na Kaninu.”
Ministrstvo za gospodarstvo potemtakem pri financiranju obnove Kanina računa tudi na ostali ministrstvi, kjer pa žogico že vračajo.
Na ministrstvu za infrastrukturo namreč navajajo, da so investicije v infrastrukturo žičniških naprav v pristojnosti gospodarskega ministrstva, sami pa sodelujejo v fazi medresorskega usklajevanja.
Dodajajo tudi, da za reševanje Kanina v proračunu nimajo rezerviranih sredstev, za odgovor, koliko denarne pomoči lahko pričakujejo v Bovcu, pa naj se prav tako obrnemo na gospodarsko ministrstvo. In krog je sklenjen.
O posebnem zakonu za Kanin smo povprašali še na ministrstvu za kohezijo. Odgovore, ali lahko Kanin računa na evropska sredstva, bomo objavili takoj, ko jih prejmemo.
Na Kaninu zadovoljni s poletno sezono
Medtem ko v Bovcu čakajo na dogovor med ministrstvi, pa imajo na Sončnem Kaninu za sabo dobro poletno sezono, ko jih obišče glavnina obiskovalcev.
Zgornja postaja Kanina je namreč na 2.200 metrih nadmorske višine in je izhodišče za pohodnike in alpiniste, obenem pa tudi destinacija za jamarje, saj naj bi gora skrivala vsaj 800 jam. Pri poslovanju si na Kaninu pomagajo tudi s filmarji.
Žičnica je obratovala celo poletje, po tem, ko so odpravili okvaro, ki je nastala zaradi majskega udara strele. Na Sončnem Kaninu so s sezono zadovoljni, zabeležili so le 10-dnevni izpad zaradi slabega vremena, pri čemer Božič Badalič izpostavlja neurja, ki so se poleti razbesnela po Sloveniji.
“Prepeljali smo skoraj 24 tisoč potnikov, od tega 98 odstotkov tujcev. Od 10. septembra naprej obratujemo le za konec tedna, v petek, soboto in nedeljo, dokler bodo vremenske to dovoljevale,” še sklene direktorica.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje