V Kočevju zaradi previsokih stroškov ukinjajo storitev prevoza na zahtevo ToyotaGo, ki je bila do lanskega maja za vse uporabnike brezplačna, nato pa so storitev zaračunavali, a bo ugodni ceni. Kot so pojasnili, bi za nadaljevanje projekta potrebovali pomoč države.
V občini Kočevje so se odločili, da bodo zaradi previsokih stroškov, ki so v celoti padli na občinski proračun, zaključili projekt prevozov na zahtevo, poimenovan ToyotaGo. Odločitev ni bila lahka, saj so uporabniki tovrstno obliko mobilnosti sprejeli za svojo ter je številnim olajšala vsakdan in prihranila marsikatero pot, so zapisali na občini.
V Kočevju so pionirski projekt prevozov na zahtevo, prilagojen za uporabo na podeželju, izvajali od začetka aprila lani. Do maja je bil za vse uporabnike brezplačen, nato pa so storitev začeli zaračunavati, a po ugodnih cenah. Avtomobile je zagotavljala Toyota, skupaj z Zavodom Sopotniki pa so razvili aplikacijo za naročanje prevozov.
Po letu dni izvajanja so se v občini odločili, da projekt ustavijo. “Cilji, da poleg starejših dosežemo še mlajše uporabnike, starše, ki so prevoze koristili za mobilnost svojih otrok, ter dnevne migrante, so bili doseženi. Ekonomija obsega, demografska struktura prebivalstva in tip poselitve pa stroške prevoza po potniku dvigujejo na več desetkratnik tistega v urbanem okolju, kar nam onemogoča, da bi z izvajanjem storitve nadaljevali brez državnih subvencij,” so navedli.
Kot ugotavljajo, bi tovrstni projekti potrebovali pomoč države, zato bodo njihovi napori v prihodnje usmerjeni v iskanje državne podpore pri financiranju projekta oziroma omogočanja subvencij za tovrstne prevoze, kot jih organizirane oblike javnega potniškega prometa že imajo.
V Toyoti pravijo, da bodo z implementacijo storitve, ki so jo razvili v Kočevju, nadaljevali na drugih območjih Slovenije. “Kočevje je bilo eno leto mobilnostni laboratorij, ki nam je omogočal razvoj in pridobivanje neprecenljivih izkušenj s področja spoznavanja in vpeljave novih mobilnostnih navad. Kljub temu da z izvajanjem ToyotaGo zaključujemo, verjamemo, da smo postavili trdne temelje za razvoj tovrstnih storitev v prihodnosti ter orodje za omogočanje nadstandardnih storitev prebivalcem periferije ter s tem oživljanje in pomlajevanje podeželja,” besede direktorja Toyote Slovenija Gregorja Mauka povzema sporočilo za javnost.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!