Nemška vlada in Evropska komisija sta dosegli dogovor glede prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje izgorevanje, sta danes sporočili obe strani. Nemčija se je zavzemala za to, da bi bila prodaja novih takšnih vozil dovoljena tudi po letu 2035 pod pogojem, da bi jih poganjala sintetična goriva.
“Z Nemčijo smo dosegli dogovor o prihodnji uporabi e-goriv v avtomobilih,” je na družbenem omrežju Twitter danes zapisal izvršni podpredsednik Evropske komisije Frans Timmermans.
Dodal je, da bodo sedaj skušali čim prej sprejeti standarde glede izpustov ogljikovega dioksida pri avtomobilih.
Nemški prometni minister Volker Wissing je po navedbah nemške tiskovne agencije dpa zapisal, da bodo lahko po letu 2035 na novo registrirana vozila z motorji na notranje izgorevanje, če bodo uporabljala izključno goriva, ki bodo ogljično nevtralna.
We have found an agreement with Germany on the future use of efuels in cars.
— Frans Timmermans (@TimmermansEU) March 25, 2023
We will work now on getting the CO2-standards for cars regulation adopted as soon as possible, and the Commission will follow-up swiftly with the necessary legal steps to implement recital 11.
Prepoved prodaje avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil z bencinskim ali dizelskim motorjem od leta 2035 je Evropski parlament potrdil sredi februarja. Prepoved bi moral nato potrditi še Svet EU, a so članice dokončno odločanje preložile. Absolutni prepovedi so nasprotovale Nemčija, Italija, Bolgarija in Poljska.
Kot poroča Politico, ni jasno, kako točno namerava Evropska komisija storiti, vendar se je strinjala, da bo v obstoječem avtomobilskem pravilniku Euro 6 izdelala novo kategorijo za vozila na e-goriva in jo nato “integrirala” v sporno zakonodajo o standardih CO2, ki predpisuje datum postopnega opuščanja leta 2035.
Dogovor pomeni, da bi lahko ministri za energijo podpisali predlog na torkovem srečanju.
Golob: Kar je dobro za nemško avtomobilsko industrijo, je tudi za Slovenijo
Evropska komisija je nato pripravila kompromisni predlog, po katerem bi bila dovoljena uporaba takšnih vozil pod pogojem, da bi jih poganjala izključno sintetična goriva.
Premier Robert Golob je v četrtek ob prihodu na vrh EU dejal, da je ta predlog komisije za Slovenijo sprejemljiv. “Stališče Slovenije je, da kar je dobro za avtomobilsko industrijo Nemčije, je načeloma vedno dobro tudi za avtomobilsko industrijo Slovenije, in avtomobilska industrija Slovenije je zelo pomemben delež naše industrijske proizvodnje ter tudi izvoza,” je povedal.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje