Infrastrukturno in gospodarsko ministrstvo še vedno tehtata možnosti, kako izboljšati slovensko letalsko povezljivost. Ena od teh ostaja ustanovitev letalskega prevoznika v javno-zasebnem partnerstvu, zato so se pristojni srečali s predstavniki družb Cyprus Airways in Air France, pogovori pa tečejo tudi s Croatia Airlines.
Številke o stanju slovenske letalske povezljivosti še vedno kažejo klavrno sliko. Prejšnji mesec je bilo na letališču Jožeta Pučnika v Ljubljani 31,9 odstotka manj potnikov kot pred pandemijo, v prvi polovici leta je bilo število kar 37,7 odstotka manjše od istega obdobja leta 2019.
“Kljub temu da so se določene destinacije obnovile, se te žal niso obnovile v ustrezni frekvenci tedenskega števila letov ter z ustreznimi urniki, pa tudi cene letalskih vozovnic so zaradi monopolnega položaja prevoznikov na posameznih progah iz Ljubljane ter zaradi premajhne ponudbe razpoložljivih sedežev nadpovprečno visoke,” pojasnjujejo na infrastrukturnem ministrstvu, ki ga vodi Alenka Bratušek.
Ravno infrastrukturno ministrstvo pa skupaj z ministrstvom za gospodarstvo išče načine, kako izboljšati slovensko letalsko povezljivost – med možnostmi ostaja ustanovitev novega letalskega prevoznika v javno-zasebnem partnerstvu.
To naj bi želeli izvesti z eno od obstoječih letalskih družb.
Ciprčani ponujajo letalsko družbo na ključ
Po podatkih o lobističnih stikih v državni aplikaciji Erar so predstavniki evropskih letalskih družb že obiskali infrastrukturno ministrstvo. Razberemo lahko, da je željo po predstavitvi družbe in možnostih morebitnega sodelovanja izrazil letalski prevoznik Cyprus Airways, srečanja se je udeležil tudi njegov delničar ArcosJet, ki ima sedež v Dubaju.
Ministrstvo je Ciprčanom predstavilo slovensko problematiko letalske povezljivosti in aktivnosti, ki jo je opravilo do zdaj, prav tako svoja razmišljanja o morebitni vzpostavitvi novega letalskega prevoznika, čemur je sledila še predstavitev Cyprus Airways. Ta je predstavil svoj poslovni model, ki je usmerjen v širitev v širši regiji, zato se med drugim zanima za ustanovitev podjetja v Sloveniji in drugih bližnjih državah.
“Tri glavne aktivnosti podjetja so redni zračni promet, najem letal in čarterji,” so ciprsko družbo opisali na infrastrukturnem ministrstvu in dodali, da je Cyprus Airways kot letalski prevoznik več kot podvojil svojo uspešnost v primerjavi z letom 2019. “Model Cyprus Airways temelji na uporabi prejšnje blagovne znamke (ciprski nacionalni prevoznik je leta 2015 bankrotiral, tudi zaradi prepovedanih državnih pomoči in odločbe Evropske komisije, op. a.) v novem operativnem okolju z najnovejšo floto in visoko sofisticiranim komercialnim oziroma digitalnim okoljem, saj ima močno tehnično podporo tudi za komercialne aktivnosti z najnovejšimi programi. S tem modelom lahko deluje v katerikoli regiji po svetu in pod katerokoli blagovno znamko,” so prepričani na ministrstvu.
Po navedbah letalskega portala ch-aviation Cyprus Airways do leta 2028 v svoji floti načrtuje tudi občutno povečanje airbusov A220-300, ki sprejme med 120 in 160 potnikov. Število teh letal bi s trenutnih dveh povečali na dvanajst, medtem ko leti še z dvema airbusoma A320-200.
Srečanje s slovenskim ministrstvom je za omenjeni portal potrdil tudi direktor ciprskega nacionalnega prevoznika Paul Sies, ki je obenem pojasnil, da so pogovori del strateških načrtov za rast v okviru novih baz po Sredozemlju. “Odprti smo za nadaljnje razprave,” je še povedal.
Ciprčani se tako pogovarjajo tudi z odločevalci drugih evropskih držav, ki jim ponujajo letalsko podjetje na ključ, med drugim so bili letos že v stiku z oblastmi na Sardiniji v Italiji.
Na obisku tudi Air France in Hrvati
Cyprus Airways pa ni edini sogovornik slovenskih ministrstev, ki si želi novega nacionalnega letalskega prevoznika ustanoviti skozi projekt javno-zasebnega partnerstva s strateškim partnerjem. Pristojni so namreč prepričani, da je to ena bolj perspektivnih možnosti izboljšave letalske povezljivosti, “ki bi imela tudi multiplikativne učinke na slovensko gospodarstvo”.
“S tem namenom smo se na uvodnem sestanku srečali s predstavniki Cyprus Airways kakor tudi družbe Air France, kjer smo izmenjali poglede in morebitne možnosti za kakršnokoli obliko sodelovanja, ki bi prispevala k povečanju letalske povezljivosti Slovenije. V danem trenutku še ni mogoče govoriti, kakšne so možnosti sodelovanja, niti v kakšni obliki naj bi bilo tovrstno sodelovanje,” so pogovore komentirali na infrastrukturnem ministrstvu.
V bazi lobističnih stikov lahko razberemo še, da se za morebitno sodelovanje zanimajo tudi Hrvati. Vodilni pri družbi Croatia Airlines so se, skupaj z družbo Boston Consulting Group, ki jim svetuje pri snovanju in implementaciji njihove postcovidne strategije, že prejšnji mesec srečali z ministrstvom za gospodarstvo. Na informativnem sestanku o letalski povezljivosti naše države so po pisanju Dela sodelovali še gospodarski minister Matjaž Han ter Jernej Štromajer in Martina Rauter iz ministrovega kabineta.
Hrvaški nacionalni prevoznik je po sestanku izrazil interes za širjenje poslovnega sodelovanja s slovenskimi gospodarskimi družbami, vendar pa je bil sestanek zgolj informativne narave, dogovori tako niso bili sprejeti.
Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek je za Delo v tem mesecu dejala še, da je v tujini veliko interesa strateških partnerjev, če se za sodelovanje pri novem nacionalnem prevozniku odločijo, pa bodo te iskali po zakonu, torej skozi razpis.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje