Ameriška zvezna uprava za letalstvo (FAA) je sprožila novo preiskavo v podjetju Boeing. Preiskavo je sprožila, potem ko je Boeingovo vodstvo samo obvestilo regulatorje za varnost v zračnem prometu, da morda niso opravili nekaterih zahtevnejših varnostnih pregledov pri proizvodnji liniji letal 787 Dreamliner. FAA je sporočila, da bo med drugim preverila, ali so zaposleni pri letalskem velikanu morda ponarejali evidence opravljenih nalog.
V Boeingu so po samoprijavi vsa letala modela 787, ki so še v proizvodni liniji, znova pregledali. Za letala, ki so že v uporabi, pa FAA od Boeinga zahteva, da naredi “akcijski varnostni načrt” za obravnavo vseh pomislekov, ki spremljajo njihova letala, poroča BBC.
Vodstvo družbe se je na zaznane nepravilnosti odzvalo tudi z notranjim nadzorom in ugotovilo, da je več zaposlenih s tem, ko niso izvedli zahtevanega pregleda, a ga kljub temu zavedli v evidence kot opravljenega, prekršilo pravila podjetja.
V družbi so v internem sporočilu, ki so ga prejšnji teden naslovili na FAA, zagotovili, da omenjene nepravilnosti naj ne bi neposredno ogrožale varnosti letenja s temi modeli letal, še piše BBC.
Pregled električne zaščite med krilom in trupom
Zahtevani pregled, ki so ga zaposleni izpuščali, se je nanašal na test ustreznosti električne zaščite na delu, kjer se krila stikajo s trupom letal modela 787 Dreamliner. FAA zdaj preverja, v koliko primerih so zaposleni dejansko opravili omenjeni pregled ter v koliko primerih so ponaredili evidence. “FAA bo v povezavi s primerom sprejela vse potrebne ukrepe v zagotavljanju varnosti potnikov,” so zagotovili v uradu.
Omenjena težava Boeinga je sicer zadnja v vrsti težav, s katerimi se Boeing sooča vse od januarja, ko so pri prvem večjem incidentu s trupa letala 737 Max 9 med letom odpadla vrata zasilnega izhoda. Temu je sledilo še več varnostnih incidentov, po katerih je vodstvo družbe napovedalo odstop. Vse od začetka težav so o nepravilnostih opozarjali tudi nekateri žvižgači znotraj podjetja, dva izmed njih sta sicer v razmiku nekaj tednov umrla, vendar vsaj uradno njuni smrti nista povezani z njunimi žvižgaškimi aktivnostmi.
V Boeingu zagotavljajo, da so se od januarja, ko so se težave začele, osredotočili na reforme v korporativni kulturi, s katerimi zaposlene spodbujajo, da poročajo o opaženih težavah. Od januarja naj bi se tako število tovrstnih poročil zaposlenih povečalo za več kot 500 odstotkov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!