Posebna pravila EU bodo veljala tudi za Booking

Gospodarstvo 13. Maj 202414:06 0 komentarjev
Booking.com
PROFIMEDIA

Na seznam digitalnih podjetij, za katera v EU veljajo posebna pravila, je Evropska komisija dodala nizozemsko spletno potovalno platformo Booking.com. 

V skladu z aktom o digitalnih storitvah so na začetku letošnjega marca za šest tehnoloških velikanov, med njimi Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta in Microsoft, ki so jih označili za t. i. vratarje, v EU začele veljati posebne obveznosti. Gre za podjetja, ki imajo močan gospodarski položaj, pomembno vplivajo na notranji trg in so dejavna v več državah EU. Poleg tega imajo močno posredniško vlogo med poslovnimi in končnimi uporabniki.

Na seznam omenjenih podjetij so v Bruslju danes dodali tudi Booking. Njegovo matično podjetje Booking Holdings, ki ima sedež v ZDA, mora sedaj v pol leta zagotoviti skladnost delovanja spletne platforme z novimi pravili akta o digitalnih storitvah.

Namen pravil je izenačiti konkurenčne pogoje na digitalnem trgu in uporabnikom v EU zagotoviti več možnosti pri izbiri izdelkov, kot so spletni brskalniki in iskalna orodja. Da bi omejili monopole, morajo tehnološka podjetja Bruselj med drugim obvestiti tudi o morebitnih nakupih drugih sorodnih podjetij. Če vratarji ne bodo upoštevali novih pravil, jih lahko doleti finančna kazen v višini deset odstotkov vseh prihodkov preteklega finančnega leta. Za večkratne kršitelje se lahko omenjena višina kazni poveča na 20 odstotkov.

Booking.com velja za prevladujočega igralca v svoji dejavnosti z več kot 60-odstotnim tržnim deležem v Evropi.

Da Evropska komisija podjetje uvrsti med t. i. vratarje, mora izpolnjevati določene pogoje. Merila med drugim vključujejo več kot 45 milijonov mesečnih aktivnih uporabnikov v EU in več kot 10.000 aktivnih poslovnih uporabnikov na leto.

Bodo X izvzeli iz pravil?

Evropska komisija je danes sporočila tudi, da bo raziskala, ali je mogoče družbeno platformo X mogoče izvzeti iz pravil. Nekdanji Twitter nasprotuje uvrstitvi na seznam, ker da “kljub doseganju pragov X ni pomemben posrednik med podjetji in potrošniki”, je navedla Evropska komisija, katere preiskava naj bi se zaključila v petih mesecih.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!