Spletno nakupovanje je v zadnjem letu, ko je pandemija covida-19 spremenila tudi nakupovalne navade ljudi, postalo eno najbolj priljubljenih spletnih aktivnosti. Na Pošti Slovenije s ciljem pošiljke čim prej dostaviti naslovnikom povečujejo nabor možnosti in storitev za dostavo paketnih pošiljk ter tako širijo mrežo dostopnih točk za uporabnike.
Kot pojasnjujejo na slovenski pošti, ljudje poleg tekstila in elektronike prek spleta vse pogosteje kupujejo tudi osnovne življenjske potrebščine. Spletna prodaja tako podira rekorde in tudi letos ne kaže drugače, pred nami pa so največje razprodaje, predpraznični popusti ter stalne ugodne ponudbe večine spletnih trgovcev.
Na Pošti so zato oktobra razširili mrežo dostopnih točk na bencinskih servisih, kjer je uporabnikom za prevzem in oddajo pošiljk na voljo pet novih Molovih bencinskih servisov.
Ob tem lahko kupci uporabijo 24 paketomatov v 15. slovenskih mestih, več kot 400 paketnikov ob poštnih poslovalnicah ter 200 paketnikov, ki so na voljo na dodatnih lokacijah po državi, 210 bencinskih servisih Petrol in 46 bencinskih servisih Mol, samopostrežnih poštah 24/7 v Ljubljani, samopostrežnih enotah na prostem 24/7 v Ljubljani in v Kopru.
Naslovniki lahko uporabijo tudi storitev Moja dostava-moja izbira, ki omogoča, da dostavo, naslov in način dostave spremenijo tudi takrat, ko je paket že na poti k njim. Uporabniki se lahko dogovorijo za dostavo na dogovorjeno mesto, drug naslov, paketomat, paketnik, bencinski servis, izberejo lahko tudi želen datum dostave.
Ta mesec je na Savski cesti 3a v Ljubljani pričelo delovati tudi prvo pogodbeno prevzemno mesto Pošte Slovenije. Gre za alternativno obliko za prevzemanje pošiljk, namenjeno uporabnikom poštnih storitev v naseljih z večjim številom prebivalcev, ko ti pošiljke ne morejo prevzeti na domu v času obiska pismonoše.
Pošta Slovenije na osnovi trendov iz drugih evropskih držav in vpliva epidemije rast deleža dostave na alternativna mesta pričakuje tudi v prihodnje.
Prejemniki paketov z dostavo zelo zadovoljni
Ob tem se v državnem podjetju lahko pohvalijo, da je skoraj 97 odstotkov naslovnikov od junija do oktobra letos njihovo paketno dostavo ocenilo kot odlično. Kar 19.959 uporabnikov je na lestvici od 1 do 5 svojo izkušnjo z dostavo ocenilo z visoko povprečno oceno 4,9, pri tem pa so kot glavne prednosti navedli prijaznost zaposlenih, hitro dostavo, SMS-obveščanje in enostavnost prevzema. Z enako visoko oceno uporabniki ocenjujejo tudi dostavo v paketomat.
Sicer pa za blago, ki v Slovenijo prihaja iz tretjih držav, od 1. julija veljajo nova pravila, saj se za pošiljke do vrednosti 150 evrov obračuna 22-odstotni davek na dodano vrednost (DDV). Pri tem so oproščene plačila carine, a je treba zanje še vedno poravnati storitve carinskega posredovanja. Tudi pošiljke z darili, brezplačnim blagom, namenjene osebni rabi, ki jih ena fizična oseba pošilja drugi, so do vrednosti 45 evrov oproščene plačila carine, je pa tudi zanje treba opraviti in plačati vse carinske postopke.
Količina paketov se bo do leta 2026 več kot podvojila
Da se bo količina paketov v svetu še povečevala, kažejo tudi podatki iz letnega poročila podjetja Pitney Bowes, kjer so septembra objavili globalni indeks pošiljanja paketov za prejšnje leto. Po njihovih podatkih je bilo lani odposlanih več kot 130 milijard paketov, kar na letni ravni pomeni 27-odstotno rast. Globalni paketni prihodki so porasli za 22 odstotkov.
Poročilo hkrati napoveduje, da se bo količina paketov do leta 2026 več kot podvojila in dosegla med 232 in 303 milijard paketov, najverjetneje pa je, da bo količina paketov v naslednjih petih letih dosegla 266 milijard.
Raziskava ugotavlja še, da je bilo v povprečju na 13 glavnih svetovnih trgih vsako sekundo poslanih 4160 paketov, kar je 912 več kot leto prej oziroma povprečno 34 pošiljk na osebo. Vodilna na trgu ostaja Kitajska, ki je lani skupaj odposlala preko 83,4 milijarde paketov, sledita ji ZDA z 20,2 in Japonska z 9,1 milijarde paketov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje