Prenova Euro 7: vsakemu vozilu svoj okoljski potni list, nižje mejne vrednosti

Gospodarstvo 18. Dec 202320:58 0 komentarjev
Izpušni plini iz avtomobila
Foto: PROFIMEDIA

Evropski parlament in Svet EU sta sprejela delni dogovor o prenovi evropskih pravil za homologacijo in tržni nadzor motornih vozil v okviru standarda Euro 7. Med drugim prinašajo nižje mejne vrednosti izpušnih plinov za avtobuse in tovorna vozila ter nove ukrepe za omejitev emisij delcev iz pnevmatik in zavor.

Kot so sporočili iz Evropskega parlamenta, so se v primeru avtomobilov in kombiniranih vozil pogajalci obeh institucij strinjali, da se ohranijo mejne vrednosti iz standarda Euro 6.

Za težka vozila, kot so avtobusi in težka tovorna vozila, pa besedilo določa strožje omejitve glede emisij izpušnih plinov, izmerjene v laboratorijih in v dejanskih voznih pogojih. Dogovor določa tudi omejitve emisij zavornih delcev za avtomobile in dostavna vozila.

Nova pravila prinašajo tudi minimalne zahteve glede vzdržljivosti baterij v električnih in hibridnih avtomobilih, ki bo morala biti 80-odstotna od začetka življenjske dobe do petih let starosti ali 100.000 prevoženih kilometrov. V primeru kombiniranih vozil bo morala biti 75-odstotna od začetka življenjske dobe do petih let ali 100.000 prevoženih kilometrov ter 67-odstotna do osmih let ali 160.000 prevoženih kilometrov.

Besedilo dogovora predvideva tudi uvedbo okoljskega potnega lista vozila za vsako vozilo. Ta bo med drugim vseboval informacije o okoljski učinkovitosti vozila ob njegovi registraciji. Uporabniki pa bodo s tem dobili dostop do najnovejših informacij o porabi goriva, stanju baterije, emisijah onesnaževal in drugih pomembnih informacij.

Proizvajalci avtomobilov bodo morali v skladu z novimi pravili vozila oblikovati tako, da bo onemogočeno poseganje v sisteme za nadzor emisij.

“Cilj pogajanj priprava na celovito transformacijo”

“S tem dogovorom smo uspešno vzpostavili ravnovesje med okoljskimi cilji in interesi proizvajalcev. Cilj pogajanj je bil zagotoviti cenovno dostopnost novih manjših avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje za domače kupce in hkrati omogočiti avtomobilski industriji, da se pripravi na pričakovano celovito transformacijo,” je ob sprejetju dogovora izpostavil evropski poslanec iz vrst konservativcev in reformistov (ECR) Alexandr Vondra.

PROMET, IZPUH
Foto: PROFIMEDIA

Za osebna in kombinirana vozila bodo nova pravila v praksi zaživela 30 mesecev po začetku veljavnosti, za avtobuse in tovorna vozila pa v roku 48 mesecev. V primeru manjših proizvajalcev vozil se bodo pravila za osebna in kombinirana vozila uporabljala od 1. julija 2030, za avtobuse in tovorna vozila pa od 1. julija 2031.

Evropska komisija je strožje standarde za emisije onesnaževal zraka za vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem predlagala lani novembra. Trenutne mejne vrednosti emisij veljajo za avtomobile in kombinirana vozila (standard Euro 6) ter za avtobuse, tovornjake in druga težka vozila (standard Euro VI).

Svet EU se je v svojem stališču, sprejetem konec septembra, zavzel za to, da bi glede izpustov pri avtomobilih in kombiniranih vozilih ohranili mejne vrednosti iz standarda Euro 6. Pri težkih vozilih, kot so avtobusi in težka tovorna vozila, pa bi glede na standard Euro 6/VI mejne vrednosti zaostrili.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!