V primerjavi z zadnjo oceno se je projekt drugi tir podražil za 9,3 odstotka, zaključek gradbenih del pa je predviden sredi leta 2026 in ne konec leta 2025 - kot so načrtovali.
Investicijska vrednost drugega tira v tekočih cenah je po novem ocenjena na 1,027 milijarde evrov, izhaja iz druge novelacije investicijskega programa, ki jo je pripravila vlada. V primerjavi z zadnjo oceno se je projekt podražil za 9,3 odstotka. Spremenjena je tudi časovnica; drugi tir bodo brez sodelovanja zaledne države gradili pol leta dlje.
Konec gradbenih del je predviden sredi leta 2026, medtem ko so po trenutno veljavnem investicijskem načrtu zaključek gradnje predvidevali že konec leta 2025, izhaja iz noveliranega investicijskega programa, ki je objavljen med vladnimi gradivi v obravnavi.
Promet naj bi sicer po novi progi stekel leta 2026. Da se bo to zgodilo, je decembra na dnevih odprtih vrat v Dekanih zatrdil tudi generalni direktor družbe 2TDK, ki bdi nad projektom, Pavle Hevka.
Z novelacijo investicijskega načrta je vlada iz projekta izločila tudi predviden kapital zaledne države. Tuji kapital je sicer iz projekta izločila z novelo zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom med Divačo in Koprom, ki še čaka na potrditev.
“Aktualna vlada ocenjuje, da je železnica eden od najpomembnejših infrastrukturnih sistemov, ki ne sme končati v tujih rokah,” so novembra poudarili na ministrstvu za infrastrukturo.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje