Po le dveh urah je projekt, ki sta ga na najbolj znano svetovno platformo za množično financiranje Kickstarter prijavila Marko Matijević in Simon Mohorovič, dosegel začrtan cilj. Gre za pametni parfum NINU, ki v svoji notranjosti skriva tri stekleničke, vonji pa se prilagajajo različnim priložnostim. Te lahko izbiramo prek aplikacije na svojem pametnem telefonu. Začetek ideje sega v študentska leta, ko sta obiskala slovenskega inovatorja Petra Florjančiča.
Prvo idejo za parfum sta dobila v študentskih letih, ko sta v okviru seminarske naloge opravila intervju s Petrom Florjančičem, ikono slovenskega inovatorstva.
“Ko sva ga obiskala na Bledu, naju je najbolj prevzela njegova zgodba, kako je izumil in patentiral parfumsko stekleničko,” se spominja Marko Matijević. Danes pokojni Florjančič je iz predala potegnil eno od petih zlatih stekleničk, narejenih v Egiptu, se spominja obiska pri Florjančiču.
“Tiste stekleničke so naju tako prevzele, da sva začela razmišljati, ali se je po Florjančičevi inovaciji zgodilo še kaj pomembnega,” dodaja o začetkih njune ideje o NINU.
Parfumska industrija zelo konservativna pri inovacijah
Vprašanje oziroma rešitev, ki sta jo želela izpopolniti Matijević in Mohorovič, je bil sprožilec za razprševanje parfuma. “Ideja, ki sva jo dobila, je bila razumljivo zelo enostavna, in sicer posodobiti sprožilec za razprševanje parfuma tako, da se aktivira na dotik (touch), ne da bi ga pri tem uporabljali,” razlaga Matijević.
Pri raziskovanju sta ugotovila, da je parfumska industrija pravzaprav zelo konservativna na področju inovacij, saj ni bilo ne duha ne sluha o resnih izboljšavah, in to že desetletja.
“Tako se tudi uporabniška izkušnja vsa ta leta ni veliko spremenila,” dodaja Matijević. Skupaj z Mohorovičem sta obiskovala svetovne sejme in spoznala področje, po več kot treh letih pa sta izdelala NINU, za katerega zdaj zbirata zagonska sredstva na Kickstarterju.
Kako deluje?
Za zdaj ponujajo tri sete stekleničk – moško, žensko in unisex. V notranjosti so tri stekleničke, ki se mešajo v različnih odstotkih. Aplikacija prilagodi dišavo glede na priložnost, na izbiro pa je več prednastavljenih možnosti, lahko pa uporabite tudi pomoč umetne inteligence. Ta upošteva letni čas, pretekle preference, vreme in zunanjo temperaturo.
“Lahko pa se sam zabavaš in narediš svojo mešanico,” delovanje pojasnjuje Matijević. Parfum lahko tako sestavi več kot 100 vonjev.
Aplikacija te prav tako opozori, kdaj je katera od treh notranjih stekleničk prazna in jih je treba zamenjati. Prvi podporniki so za parfum odšteli 159 evrov, do zdaj pa je projekt zbral več kot 66.500 tisoč evrov od 347 podpornikov. Zastavljen cilj, ta je bil 15 tisoč evrov, je presegel za več kot 400 odstotkov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!