Raziskave so pokazale, da čustvena sporočila vplivajo na nakupovalno vedenje kupcev. Posamične banane, tj. banane, ki se ne prodajajo v šopu, so kupci namreč pogosteje kupili, če so jih trgovci označili za "žalostne banane".
Marsikdo je pri nakupu sadja in zelenjave zelo izbirčen. Če kumara ni dovolj ravna ali ima jabolko nekaj pik, izdelek običajno pustimo na polici.
Kot piše portal Fenix.de, pa si trgovci pri prodaji lahko pomagajo z enostavnim trikom, ki temelji na sočutju. “Trgovci na drobno bi lahko s preprostim nagovarjanjem k sočutju ljudi občutno povečali prodajo manj priljubljenega sadja in zelenjave,” kažejo izsledki študij Univerze v Bathu, RWTH Aachen in Goethejeve univerze v Frankfurtu.
V omenjenih študijah so analizirali vedenje 3.810 kupcev znane verige supermarketov Rewe. V obdobju 192 ur so raziskovalci opazovali prodajo banan, ki so na policah pogosto spregledane. Sprva so s pomočjo nevtralne objave, da so na voljo za nakup, v povprečju prodali 2,02 posamične banane, tj. banan, ki se ne prodajajo v šopu.
“Žalostni smo in samski”
A z uvedbo napisa s čustvenim sporočilom “Žalostni smo, samski in želimo, da nas kupite,” se je prodaja povečala na povprečno 3,19 banane na uro, kar predstavlja kar 58-odstotno rast. Ob tem je raziskovalce presenetilo, da pozitivno obarvano čustveno sporočilo, ki so ga priložili bananam, prodaje ni pospešilo v enaki meri. Sporočilo “Mi smo srečni in samski” je sicer povečalo prodajo, a bistveno manj – prodali so le 2,13 banane na uro. To je potrdilo, da je empatija do “žalostnih” banan veliko močnejša.
Raziskovalci poudarjajo, da takšne strategije povečajo prodajo ter hkrati pomagajo zmanjšati količino odpadkov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!