Kot strela z jasnega je danes odjeknila novica, da kanadsko-avstrijska Magna Steyr, ki je sredi leta 2019 na velika vrata prišla v Slovenijo in računala, da bo sčasoma poleg lakirnice v štajerski občini Hoče odprla še druge proizvodne obrate ter zaposlovala več tisoč ljudi, ustavlja proizvodnjo. Razlog naj bi bil upad naročil. Kaj bo z zaposlenimi? In kaj s subvencijami države, ki jih je dobila Magna? Po besedah ministra za gospodarstvo Matjaža Hana bo podjetje moralo vrniti vseh 18,5 milijona evrov subvencij z obrestmi vred.
Po informacijah N1 je upad naročil glavni razlog, zakaj se je kanadsko-avstrijska skupina Magna odločila, da v občini Hoče-Slivnica, kjer stoji njihova lakirnica avtomobilskih karoserij, ustavi proizvodnjo in jo preseli v avstrijski Gradec, kjer stoji velik Magnin proizvodni obrat. V hoškem obratu so delavci lakirali dele avtomobila Jaguar E-Pace, ki ga sicer izdelujejo v graškem obratu Magne.
Ljudje na Štajerskem so kljub ostremu nasprotovanju okoljevarstvenikov zaradi postavitve lakirnice na kmetijskih zemljiščih leta 2019 pozdravili prihod Magne. Videli so priložnosti za nova delovna mesta, poleg tega je Magna na Štajerskem precej znano podjetje, saj se več ljudi od tam že dlje časa vozi na delo v Magno v avstrijski Gradec.
Po prvotnih načrtih bi moralo biti v hoški lakirnici zaposlenih 400 ljudi, trenutno jih je okoli 160.
Magna bo delu zaposlenih v Hočah ponudila možnost dela znotraj skupine, po vsej verjetnosti v Avstriji, a obenem v korporaciji pravijo, da za vse zaposlene v Hočah te možnosti ne bo. Po dostopnih informacijah naj bi selitev lakiranja v Gradec vplivalo na približno 90 zaposlenih, v Hočah pa naj bi Magna zdaj načrtovala razvojni center.
Minister za gospodarstvo Matjaž Han je ob tem še dodal, da bo v Hočah ostalo 50 zaposlenih iz segmenta inženirstva, financ, raziskav in razvoja, ostalim zaposlenim bo Magna ponudila nadomestno zaposlitev v tovarni v Gradcu.
V Magni so sicer danes med drugim dejali, da ostajajo še naprej zavezani poslovanju v Sloveniji in upajo, da se bodo razmere na trgu kmalu stabilizirale, povpraševanja kupcev pa povečala. Magna je morala sicer lani trikrat zapreti obrat v Hočah zaradi pomanjkanja semikonduktorjev oziroma pomanjkanja naročil, letos pa, pravijo, ni nič bolje.
Predstavniki Magne so, kot je prvo poročalo Delo, danes že stopli pred zaposlene v Hočah in jih seznanili z ustavitvijo proizvodnje. V pogovorih pa so tudi z ministrstvom za gospodarstvo. Magna je namreč ob prihodu v Slovenijo dobila več milijonov subvencij za vzpostavitev prve faze njihove proizvodnje v Hočah. Prva faza je bila lakirnica, temu pa bi morali slediti še druga in tretja faza postavljanja proizvodnje, skupaj bi moralo po prvotnih načrtih službo v hoški Magni v lakirnici, obratu karoserij in v sestavljalnici avtomobilov dobiti več kot 2000 ljudi.
A tukaj se zatika. Drugi in tretjo fazo je namreč hotela Magna izvajati skupaj s strateškim partnerjem, ti pa želijo natančne podatke o časovnici in podrobnostih predvidene naložbe, pri kateri bi sodelovali.
Magna je pri tem, tako viti blizu podjetja, v veliki negotovosti zaradi sodne prakse, povezane z zakonom o vodah. Lani je na podlagi člena, ki pravi, da je gradnja objekta in naprave, ki je namenjena proizvodnji nevarnih snovi, na vodovarstvenem območju prepovedana, raško podjetje Albaugh ostalo brez okoljevarstvenega soglasja. Magna stoji v še bolj strogem režimu varovanja, zato so nadaljnje investicije povezane z velikimi tveganji. Zato so se, tako viri blizu Magne, znašli v začaranem krogu: potencialnih partnerjev ne prepričajo, ker jim ne morejo predstaviti trdne časovnice, gradnje pa ne morejo začeti, ker nimajo partnerja.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje