Na začetku julija so se predstavniki irskega letalskega prevoznika Ryanair sestali s člani gospodarskega in infrastrukturnega ministrstva. Nizkocenovnik je slovenski strani predstavil željo, da bi njihova letala od prihodnjega poletja letela tudi z ljubljanskega letališča, slovenska stran pa je Irce spomnila na mariborsko letališče, od koder so na kratko že leteli.
Sestanek med Ryanairom in predstavniki infrastrukturnega in gospodarskega ministrstva je potekal 8. julija prek videokonference, kažejo podatki na Erarju, kjer so predstavljeni lobistični obiski.
Na sestanku so predstavniki nizkocenovnega letalskega prevoznika slovenski strani predstavili aktivnosti podjetja in željo, da bi poleti 2023 začeli leteti z ljubljanskega letališča. Ryanair je eden največjih letalskih prevoznikov, na Balkanu pa ima največjo bazo na zagrebškem letališču, od koder leti na 27 destinacij. Omenjeni letalski prevoznik leti sicer z več bližnjih letališč: Trst, Dunaj, Salzburg in Celovec.
Na sestanku so predstavniki Ryanaira izpostavili, da je Slovenija edina država v EU, v katero ne letijo, zato bi radi v naslednjem letu vzpostavili povezavo. Ljubljansko letališče jim je zanimivo zaradi bližine glavnega mesta in Bleda.
Govorice in pogovori že večkrat
O prihodu Ryanaira, ki letno prepelje več kot 20 milijonov potnikov, na brniško letališče se je v zadnjih letih že večkrat ugibalo in pisalo, vendar nikoli ni bil dosežen dogovor. Nazadnje je leta 2020 Ryanair zaprosil za slote z londonskega letališča Stansted za ohranitev letov v slovensko prestolnico, vendar je nato kljub odobreni prošnji slote uporabljal za druge linije, poroča portal EX-YU Aviation. Konec lanskega leta je direktor Aerodroma Ljubljana Babett Stapel dejal, da so imeli že več pogovorov z Ryanairom in da so se pripravljeni z njimi pogovarjati še naprej.
Predstavniki Ryanaira so na sestanku z ministrstvi izpostavili še visoke pristojbine Fraporta, ki upravlja ljubljansko letališče, na ministrstvu pa so jim kot alternativo predstavili mariborsko letališče. Od tam je Ryanair sicer na kratko, leta 2007 in 2008, že letel in povezoval štajersko prestolnico z londonskim Stanstedom.
Na sestanku je državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Matevž Frangež, pristojen za regionalni razvoj in turizem, poudaril, da Slovenija nujno potrebuje večjo povezljivost in posredno dobre povezave. Obe strani se bosta znova sestali avgusta, ko bosta govorili o “konkretnejših korakih in pogojih za vzpostavitev sodelovanja”.
V igri tudi mariborsko letališče, ki je brez redne letalske linije?
Specializirani slovenski letalski portal Sierra5.net navaja, da lahko Ryanairova letala pristajajo le na ljubljanskem in mariborskem letališču, saj ima portoroško prekratko pristajalno stezo.
Ob tem portal dodaja, da so subvencioniranje rednih povezav, ki jih je po pandemiji objavilo gospodarsko ministrstvo, doslej lahko koristili samo prevozniki z Brnika, saj so se na razpise lahko prijavili samo tisti, ki so v preteklem določenem obdobju že redno leteli v Slovenijo, ne pa potencialni novi prevozniki.
Sierra5.net dodaja, da bi bilo mariborsko letališče, ki že nekaj let nima redne letalske povezave, izjemno primerno za lete katerega od nizkocenovnikov, saj ima zelo veliko dobrih infrastrukturnih rešitev, ki omogočajo hitro in varno oskrbo letal ter potnikov, težava bi lahko bila kadrovska podhranjenost zemeljskega osebja ter določenih drugih letaliških služb.
Ryanair in Fraport sta se v Frankfurtu razšla
Z ljubljanskega letališča lahko v poletnem voznem redu letite na 19 destinacij, ki jih izvaja 15 rednih letalskih prevoznikov. Prav pomanjkanje nizkocenovnikov na Brniku je v primerjavi z okoliškimi letališči, kot so Zagreb, Trst, Dunaj in Benetke, slabost, je pred kratkim v pogovoru za N1 poudarila Martina Ploj, ki skrbi za spletno stran Izletnadlani, na kateri iščejo in objavljalo ugodne letalske vozovnice z okoliških letališč.
Ryanair in nemški Fraport v zadnjem obdobju nista v najboljših odnosih. Na začetku leta so iz irskega podjetja sporočili, da opuščajo bazo na frankfurtskem letališču, ki ga podobno kot ljubljansko upravlja Fraport. Kot razlog so navedli povišanje vzletnih in pristajalnih pristojbin. Nizkocenovni prevoznik je na največje nemško letališče prišel s poletnim voznim redom leta 2017. Ryanair je takrat izkoristil ponudbo upravljalca letališča Fraport za znižane pristojbine za nove prevoznike na letališču, ugodnost pa se mu je iztekla leta 2020.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje