Številni Slovenci so za začetek svoje poslovne poti izbrali največjo platformo za množično financiranje Kickstarter. Po več letih je tudi slovenski projekt presegel milijonov evrov zbranih sredstev. To je uspelo pametni ptičji hišici, ki je zbrala 4,19 milijona evrov. Klavrn konec pa je doživel lebdeči gramofon Mag Lev, ki je s pomočjo podpornikov zbral 475 tisoč evrov, vendar je pred kratkim vložil stečajni postopek.
Zlata leta Kickstarterja so v zadnjih letih nekoliko zamrla, čeprav je svetovno znana platforma za množično financiranje med podprte države končno dodala tudi Slovenijo. Po dolgih letih, ko je Niko Klanšek praktično na začetku pojavljanja Kickstarterja v Sloveniji postavil najvišjo letvico, je v zadnjem letu zdrsnil na tretje mesto. Ob tem je Slovenija prvič dočakala tudi večmilijonsko idejo – pametno ptičjo hišico Bird Buddy.
Osnovni komplet pametne ptičje hišice Bird Buddy zajema sodobno zasnovano ptičjo hišico s posodo za ptičjo hrano in snemljivim modulom, ki vključuje vgrajeno majhno videokamero z mikrofonom in senzorjem za zaznavanje gibanja.
Senzor zazna prihod ptice in o tem po brezžični povezavi in mobilni aplikaciji obvesti imetnika ptičje hišice. Uporabnik lahko potem s pomočjo aplikacije naredi fotografijo ptice, medtem ko se ta mudi v ptičji hišici.
Števec se je ustavil pri 4,19 milijona evrov
Snovalci pametne ptičje hišice so svoj zastavljeni cilj dosegli v le 20 minutah. Končna številka sredstev podpornikov se je ustavila pri 4,19 milijona evrov, kar je krepko najuspešnejši slovenski projekt na Kickstarterju. Ob tem zasedajo tudi 35. mesto v celotni zgodovini platforme.
Idejo za pametno ptičjo hišico so člani dobili ob viralnem posnetku na svetovnem medmrežju, ko je galeb ukradel Gopro in z njim odletel.
Petkratni uspeh
Le malenkost pod milijonom se je ustavil Anže Miklavec s kavnim mlinčkom. Miklavec je večkratni povratnik na Kickstarterju, saj je to že njegov peti uspešni projekt. Denarnice več kot 19.000 Slovencev in tujcev je uspešno odpiral najprej s kavno skodelico v obliki kozjega roga, nadaljeval s futurističnim aparatom za kavo, s kavnim mlinčkom pa se je prvič približal milijonu evrov zbranim sredstvom.
V petih projektih je skupaj zbral več kot 2,2 milijona evrov, vsi njegovi produkti pa še danes “živijo”.
Klanšek med prvimi in dolgo časa na vrhu
Eden od pionirjev Kickstarterja v Sloveniji Niko Klanšek je bil tudi več let na vrhu lestvice najuspešnejših startup projektov. Njegova ideja sega že v davno leto 2013, ko je predstavil pametno kolo Smart Wheel. Pri njem uporabnik ne potrebuje celotnega novega kolesa, ampak mora zamenjati le zadnje kolo. Ta v sebi skriva motor, ki pomaga uporabniku, da z manj napora poganja. Motor se aktivira, ko uporabniki vrti pedala, drugače pa se izklopi.
Klanšek s podjetjem že nekaj časa ni več povezan, saj ga je leta 2015 prodal Italijanom. Od takrat je svetoval več drugim zagonskim podjetjem, ustanovil kreativno podjetje za svetovanje podjetnikom, ki temelji na tehnologiji blockchain, in pretekel tri svetovno znane maratone.
Američani po 13 milijonih dolarjev razočarali
Projekti, ki zbirajo zagonska sredstva, da bi uresničili svojo idejo, imajo velikokrat izdelan le prototip. Nekateri nato na težave naletijo, ko morajo podpornikom poslati več tisoč izdelkov.
Mnoge je tako razočaral tudi eden najuspešnejših projektov na Kickstarterju vseh časov. Najbolj kul hladilnik, kot so ga opisali kreatorji in ki je leta 2014 obnorel svet, je klavrno končal svojo pot. Čeprav so zbrali kar 13 milijonov dolarjev, ga je dobilo le nekaj od 20 tisoč ljudi. Podjetje je lani dokončno obupalo nad projektom.
Na platformi Kickstarter je bilo do zdaj več kot 209.000 uspešnih projektov, skupno pa so zbrali 6,17 milijarde dolarjev od nekaj več kot 20 milijonov podpornikov.
Lebdeči gramofon propadel
Z velikimi težavami, ki so podjetje pokopale, se je končal tudi eden najbolj vznemirljivih slovenskih projektov na Kickstarterju – lebdeči gramofon Mag Lev. Podjetje iz Nove Gorice je septembra vložilo postopek za stečaj. Še pred tremi leti so imeli velike načrte za prihodnost, vendar se jim po uspehu na Kickstarterju, kjer so zbrali nekaj več kot 552.000 dolarjev, ni uspelo preobraziti v “pravo” podjetje. Še leta 2018 so imeli 605.910 evrov prihodkov, lani pa so padli na 242.799 evrov in prvič pridelali tudi izgubo.
Kot so povedali ob koncu, so podcenili vrednost naložbe in niso našli pravega trga za svoj izdelek. Težave je predstavljala tudi previsoka cena izdelka, ki se je gibala od tisoč do tri tisoč evrov, za pospešitev prodaje pa bi se mogla spustiti na 600 do 900 evrov. Poleg tega so se znotraj ekipe pojavili različni pogledi o načrtih za prihodnost, tako da lebdeči gramofon ne bo prešel v množično proizvodnjo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!