Visokotehnološko podjetje Elaphe od včeraj strateško, razvojno in komercialno sodeluje z britanskim podjetjem McLaren Applied. Pri slednjem gre za razvojno podjetje in dobavitelja inovacij motošport industriji, med drugim so dobavitelj tudi za krovno znamko McLaren Group, katere član so bili še do nedavnega in ostajajo v tesni povezavi.
“S podjetjem McLaren Applied smo se povezali strateško, da naše znanje ter produkte, ki jih razvijamo, ponudimo na trgu kot skupni pogonski sistem, ki podpira novo podvrsto električnih vozil. Vozil, ki se osredotočajo na nizko porabo, dobre dinamične lastnosti ter programsko-določeno definicijo voznih lastnosti vozil. V preteklosti je bilo to izključno domena mehanske konstrukcije vozila,” nov posel z britanskim proizvajalcem luksuznih avtomobilov povzema operativni direktor pri Elaphe Luka Ambrožič.
Kot še pojasnjuje Ambrožič, se sodelovanje osredotoča na skupni razvoj sistema močnostne elektronike. Slednji krmili elektronski motor, sistem pa bo skupaj z ostalimi elementi pogona na voljo vsem znamkam proizvajalcev vozil, in ni usmerjen specifično v razvoj pogona za specifične znamke, kot je denimo proizvajalec vozil McLaren Group.
Siol glede partnerstva z britanskim podjetjem McLaren Applied navaja, da bodo Britanci prispevali inovacije na področju tehnologije inverterjev, Elaphe pa pogon prek kolesnih elektromotorjev in posrednega nadzora nad vozilom.
Slovensko-otoška naveza bi s tem prispevala k izjemni učinkovitosti vozila, ki naj bi imelo z vozniškega vidika visoko raven odzivnosti oziroma dinamike. Kot pojasnjuje spletni portal, naj bi bila odzivnost navora petkrat višja, kot je v današnjih avtomobilih. Prednost elektromotorjev, ki so vgrajeni v kolesa, je ob visokem energijskem izkoristku in navoru tudi majhna teža.
Ugodno poslovanje v energetski krizi
Elaphe ponuja platformo pogonov za električna vozila, ob tem pa razvijajo tehnologije, modele in koncepte, ki se prilagajajo različnim potrebam strank.
Ljubljansko podjetja je že pred sodelovanjem z McLarnom svoje elektromotorje prodajal odmevnim proizvajalcem vozil in tako praktično vse prihodke ustvaril na tujih trgih. Leto 2021 so zaključili s skoraj 12 milijoni evrov prihodkov, kar je zadoščalo za 3,7 milijona evrov dobička. Za leto 2022 so napovedali, da bodo presegli 20 milijonov evrov prihodkov, več kot pet milijonov bo znašal tudi dobiček.
V podjetju so brez večjih težav prebrodili koronakrizo, kot pozitivno pa izpostavljajo tudi krizo z energenti, saj njihovi motorji naredijo z enako količino energije več kilometrov, kar jih naredi zanimive za avtomobilska podjetja, ki želijo razvijati svoja vozila.
Vodja ljubljanskega visokotehnološkega podjetja je trenutno v ZDA, kjer se Elaphe skupaj z McLarnom predstavlja na sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!