Ljubljansko delovno in socialno sodišče je v sporih sindikata voznikov avtobusov s podjetjema Arriva in Nomago glede plačevanja prispevkov za poklicno zavarovanje obakrat prikimalo prvemu. V sindikatu so kritični do pristojnih državnih organov, ki delodajalcev ne sankcionirajo. Napovedujejo, da bodo tožbene zahtevke vlagali tudi v prihodnje.
Delodajalci v javnem cestnem potniškem prometu so, kot so v sporočilu za javnost zapisali v Sindikatu voznikov avtobusov Slovenije, leta 2013 “kartelno” prenehali plačevati poklicno zavarovanje voznemu osebju, ki v celotnem letu niso prevozili več kot 60.000 kilometrov.
Kot pravno podlago so po navedbah sindikata napačno navajali stališče komisije Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje iz leta 2012, ki pa po prepričanju sindikata sploh nima pristojnosti za izražanje pravno zavezujočih mnenj v tej zadevi.
Po pojasnilih sindikata ima te pristojnosti od leta 2001 izključno komisija pri ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, ki pa do danes ni izdala še nobenega sklepa, ki bi kakorkoli vplival na to, da delodajalci ne bi več bili obvezani vplačati premije zavarovane dobe s povečanjem za delovno mesto voznik avtobusa.
Sodišče Nomagu naložilo plačilo prispevkov
Voznikom avtobusov je prikimalo tudi ljubljansko delovno in socialno sodišče, ki je, kot so sporočili iz sindikata, v začetku meseca v zadevi plačila prispevkov za poklicno zavarovanje sledilo njihovemu prepričanju in družbi Nomago naložilo, da voznikom za obdobje zadnjih pet let od vložitve tožb plača prispevke za poklicno zavarovanje.
Gre za že drugo sodno zmago sindikata, potem ko je konec septembra v sporu z družbo Arriva na stran voznikov stopila tudi kranjska izpostava omenjenega sodišča.
Sindikat pričakuje tudi sankcioniranje z odvzemom že pridobljene koncesije
V sindikatu izpostavljajo, da gre za nedopustno in zavržno ravnanje delodajalcev, ki kljub izdanim sodbam še naprej vztrajajo pri dosedanjem početju. “Zdi se nam izjemno žalostno, če ne že sramotno, da mora vozno osebje v dejavnosti, ki jo subvencioniramo vsi davkoplačevalci, skozi dolgotrajne in mukotrpne sodne postopke, samo iskati pravico na sodišču, namesto da bi omenjene kršite delovnopravne zakonodajne ostro in hkrati preventivno sankcionirali ustrezni državni organi, ki bi s tem opravili svojo domačo nalogo,” so zapisali.
Tudi v kontekstu dosedanjih uspehov bodo, kot so dodali, primorani v vlaganje velikega števila tožbenih zahtevkov, ki bodo še bolj obremenjevali že tako preobremenjena delovna sodišča.
Od pristojnih služb pričakujejo in zahtevajo, da kršitelje delovnopravne zakonodaje v dejavnosti sankcionirajo z odvzemom že pridobljene koncesije oz. jim novih ne podelijo. “Le na ta način bo imela sankcija tudi odvračilno funkcijo pri bodočih potencialnih kršiteljih,” so poudarili.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje