Ameriški urad za letalstvo je odprl novo preiskavo, v kateri bo ugotavljal, če sta dva največja proizvajalca komercialnih letal na svetu kupovala titan, ki je imel lažne dokumente o pristnosti.
Največja proizvajalca komercialnih letal, ameriški Boeing in evropski Airbus, naj bi v svoji proizvodnji uporabljala titan, ki je imel ponarejene dokumente o pristnosti, poroča CNBC. Obtožba prihaja s strani Boeingovega dobavitelja, na podlagi prejetih informacij pa je preiskavo sprožil ameriški urad za letalstvo (Federal Aviation Administration – FAA).
Na težavo z dokumenti je opozorilo ameriško podjetje Spirit Aerosystems, ki je eden ključnih Boeingovih dobaviteljev. V podjetju so dejali, da so skušali sporen titan karseda hitro odstraniti iz dobavne verige.
“Gre za titan, ki je prišel v dobavno verigo preko dokumentov, ki so bili ponarejeni. Ko je bilo to ugotovljeno, smo vse sumljive dele izolirali in odstranili iz Spiritove proizvodnje,” je družba zapisala v izjavi. Dodali so, da je bilo “opravljenih več kot tisoč testov za potrditev mehanskih in metalurških lastnosti prizadetega materiala za zagotovitev nadaljnje plovnosti letal.”
Še ena preiskava za Boeing
Novica je še ena v vrsti težav za Boeing. V začetku letu, ki ga je prvi mož podjetja Dave Calhoun lani napovedoval kot leto okrevanja, je med letom Alaska Airlines z Boeingovim letalom 737 Max 9 odtrgalo vratni panel. Čeprav je letalo varno pristalo, je dogodek sprožil prizemljitve in preiskave ter vzbudil dvome o varnosti letal največjega ameriškega izvoznika. Vse več je tudi žvižgačev iz podjetja, ki opozarjajo na pomanjkljive varnostne standarde pri proizvodnji letal.
FAA preiskuje tudi, če je Boeing opravil vsa zahtevana preverjanja za svoj paradni izdelek v segmentu širokotrupnih letal, 787 Dreamliner.
“Letala so varna”
Obe podjetji sta v izjavah za javnost sporočili, da težava ne vpliva na plovnost njihovih letal. “Do sedaj opravljeni testi so pokazali, da je bila uporabljena pravilna titanova zlitina,” so dejali pri Boeingu in dodali, da pred dostavo odstranjujejo vse prizadete dele na novih letalih, flota, ki je že v uporabi, pa lahko še naprej varno leti.
“Opravljeni so bili številni testi na delih, ki prihajajo iz istega vira dobave,” pa so povedali pri Airbusu. “Kažejo, da plovnost letal ostaja nedotaknjena.”
Boeing obvladuje okrog 40 odstotkov trga komercialnih letal, Airbus pa okrog 60 odstotkov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje