Svet EU je v svojem stališču do standarda Euro 7, ki ga predlaga Evropska komisija, predlagal nižje mejne vrednosti izpustov za težka vozila. Predlog uredbe z novimi pravili za zmanjšanje izpustov novih motornih vozil v EU, imenovan Euro 7, bo nadomestil standard Euro 6. Pravila ne bodo odvisna od tehnologije in bodo enaka za vsa vozila, ne glede na to, ali jih poganja bencin, dizel, elektrika ali alternativna goriva.
Svet EU je v svojem stališču do standarda Euro 7 za zmanjšanje izpustov motornih vozil, ki ga predlaga Evropska komisija, ohranil obstoječe mejne vrednosti izpustov za lahka vozila, pri težkih vozilih pa predlaga nižje mejne vrednosti izpustov in nekoliko prilagaja preskusne pogoje.
Svet EU v svojem predlogu obenem krepi uskladitev mejnih vrednosti izpustov nevarnih trdnih delcev in mikroplastike, ki nastajajo pri uporabi zavor in pnevmatik, ter mejnih vrednosti stopnje obrabe pnevmatik z mednarodnimi standardi, ki jih je sprejela Ekonomska komisija Združenih narodov za Evropo.
Predlog Sveta EU prav tako upošteva novi cilj EU, da bi bili vsi novi mestni avtobusi po letu 2030 brez izpustov. Določa tudi roke za sprejetje izvedbenih aktov, s čimer bi se gospodarskim subjektom zagotovilo preglednost in pravno varnost.
Kot so pojasnili v sporočilu za javnost, stališče Sveta EU vzpostavlja ravnotežje med strogimi zahtevami glede izpustov vozil in dodatnimi naložbami za industrijo v času, ko evropski avtomobilski proizvajalci prehajajo na proizvodnjo avtomobilov brez izpustov.
“Špansko predsedstvo je upoštevalo različne zahteve in prošnje držav članic in verjamemo, da smo s tem predlogom dosegli široko podporo, ravnovesje v investicijskih stroških proizvodnih blagovnih znamk in izboljšamo okoljske koristi, ki izhajajo iz uredbe,” je povedal španski minister za industrijo Hector Gomez Hernandez.
Evropska komisija je novembra lani predstavila predlog uredbe z novimi pravili za zmanjšanje izpustov novih lahkih in težkih motornih vozil v EU, imenovanimi Euro 7. Ta bo nadomestil standard Euro 6, ki trenutno velja za osebne avtomobile in kombinirana vozila, ter standard Euro VI, ki velja za avtobuse in tovornjake.
Tako bodo v eni uredbi urejene omejitve izpustov za vsa motorna vozila. Pravila ne bodo odvisna od tehnologije in bodo enaka za vozila, ki jih poganja bencin, dizel, elektrika ali alternativna goriva.
Pravila v okviru standarda Euro 7 bodo regulirala tudi izpuste nevarnih trdih delcev in mikroplastike, ki nastajajo pri uporabi zavor oziroma pnevmatik.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!