Proizvajalec kartonastih palet KraftPal Techniologies, ki je prejel okrog 110 milijonov evrov kapitalskega vložka s strani kalifornijskega sklada Pasaca Capital, načrtuje "na ducate" novih proizvodnih enot v Evropi, ZDA in na Bližnjem vzhodu. V Sloveniji nameravajo postaviti sedež za Evropo in Bližnji vzhod, v okviru katerega bo deloval tudi razvojni center za celotno skupino, nam je povedal direktor avstrijske enote Rok Snoj.
Skupina KraftPal, katere največja lastnika sta Mariborčan Gregor Brajović in Saeed Jamaan Saeed Alzahrani iz Savdske Arabije, je – kot smo na kratko že pisali – pridobila 124 milijonov dolarjev (okrog 110 milijonov evrov) vredno kapitalsko investicijo sklada Pasaca Capital iz ZDA.
Glavni izdelek podjetja so kartonaste palete, razvili pa so tudi stroj za njihovo proizvodnjo. Kot nam je povedal Rok Snoj, direktor avstrijske enote, je bilo še pred pol leta v skupini Kraftpal zaposlenih sedem ljudi, od tega trije v proizvodni enoti v Avstriji, ter nekaj zunanjih sodelavcev. Kraftpal ima proizvodne linije v Gradcu v Avstriji, v Belgiji in od nedavnega tudi v Savdski Arabiji, kmalu naj bi odprli še eno na Finskem. Razvoj palet in tudi proizvodnih linij zanje pa teče v podjetju Paletka iz Ruš, ki je imelo predlani 360 tisoč evrov prihodkov.
Slovenski del skupine po besedah Snoja opravlja ključno, ampak predvsem na razvoj vezano funkcijo in neposredno ne ustvarja prihodkov. Se pa širijo tudi pri nas. Pred kratkim je namreč KraftPal postal še 49-odstotni lastnik podjetja HME iz Naklega, ki bo od zdaj skupaj s še nekaterimi slovenskimi podjetji zanje izdelovalo proizvodne linije.
Zakaj boljši od drugih?
Na vprašanje, v čem je njihov izdelek boljši od konkurenčnih, Snoj odgovarja, da so našli rešitev za dva ključna izziva, ki sta do zdaj preprečevala, da bi kartonaste palete lahko konkurirale “navadnim”, lesenim. Prvi so izboljšane lastnosti, med drugim visoka nosilnost (po navedbah na spletni strani lahko prenesejo tudi več kot tri tisoč kilogramov). Drugi pa razvoj lastne proizvodne linije za masovno proizvodnjo teh palet, kar povečuje ekonomsko učinkovitost.
Prikaz, kako te linije delujejo:
Snoj poudarja tudi trajnostni vidik, saj naj bi bilo za proizvodnjo kartonaste palete potrebnega precej manj lesa. “Primerjalna študija je pokazala, da s proizvodnjo naše palete ustvarimo za 12,8 odstotka manj emisij in zanje porabimo 7,4-krat manj lesa kot proizvajalec primerljive lesene palete,” pravi. Dodaja, da je pri lesenih paletah veliko skritih stroškov, med drugim omeni stroške popravil, skladiščenja, dajatev na embalažo. Sami kot alternativo ponujajo paleto za enkratno uporabo, a iz reciklažnega materiala. Njena prednost je med drugim, da je lažja, kar je pomembno predvsem za zračni transport, saj to prinaša prihranek pri strošku goriva. Zaradi vseh naštetih prednosti sami vidijo izjemno priložnost na globalnem trgu palet, ki naj bi do leta 2024 dosegel 5,8 milijarde (od tega bo približno dve tretjini novih).
Vpliv epidemije
Odločitev o naložbi ameriškega sklada Pasaca Capital po besedah Snoja ni prišla na hitro, v stiku so namreč že dobrih pet let. Kot pravi, jih je takrat prek skupnega stika v Sloveniji našel njihov predstavnik za iskanje novih projektov v Evropi. “Vsaj pet let smo se pripravljali na ta korak, da smo prestrukturirali celotno skupino tako, da se obnaša kot večja korporacija z vitko in učinkovito strukturo.”
Na vprašanje, kaj je po njegovem prepričalo Američane, Snoj odgovarja, da je težko izpostaviti le en razlog. Meni, da je v prvi vrsti sklad prepoznal potencial izdelka. “Mislimo tudi, da so v času epidemije covida-19 spoznali, kaj bi lahko uporaba naših palet pomenila za druga podjetja v njihovem portfelju, ko so videli, kako rastejo stroški tovornih letalskih prevozov in kako so se zakomplicirale dobavne verige. Z našimi paletami bi samo lahko namreč prihranili na milijone dolarjev.” Dodal je še, da ima KraftPal nadzor nad proizvodno tehnologijo, ki je plod lastnega razvoja, in dobavo proizvodnih enot. “To pomeni, da KraftPal sam kontrolira postopek postavitve novih lokalnih proizvodnih enot, kar je velika prednost, če se želiš hitro širiti.”
Bližje kupcem
Za podjetje naložba po besedah Snoja pomeni veliko odgovornost in obenem priložnost, da Kraftpal popeljejo na globalni oder. Zavedajo se, da samo dober izdelek ne zadostuje za to, da prepričaš večje kupce. “Potrebuješ tudi sigurno dobavno verigo, lokacije, ki so blizu njihovim proizvodnim enotam, močan razvojni oddelek ter celotno podporo za redno izvajanje dobav.”
S kapitalsko podporo bodo tako dodatno okrepili razvoj in celotno ekipo – tudi v Sloveniji. “V Sloveniji nameravamo postaviti sedež za Kraftpal operacije v Evropi in na Bližnjem vzhodu, v okviru katerega bo deloval tudi globalni razvojni center za celotno Kraftpal skupino,” pove sogovornik. Večina denarja pa bo šla za postavitev “na ducate” novih tovarn v industrijsko najmočnejših regijah v Severni Ameriki in Evropski uniji ter na Bližnjem vzhodu. “Tako bi omogočili tako multinacionalkam kot srednje velikim in lokalnim podjetjem, da bodo lahko naše okolju prijazne palete kupovali v svoji neposredni bližini. Do zdaj se je namreč ravno razdalja med našo edino proizvodno enoto v bližini Gradca v Avstriji izkazala kot prevelika ovira za večje kupce.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje