Z januarjem Telekom Slovenije prekinja storitev prodaje elektrike končnim odjemalcem. Ti si morajo novega ponudnika najti sami, sicer bodo preklopljeni na sistem zasilne oskrbe, ki pa je precej dražji od tržnih cen. Na vprašanje, zakaj niso odjemalcev "v paketu" prodali kateremu od drugih trgovcev, s čimer bi naročnikom prihranili tegobe ob menjavi ponudnika, v podjetju odgovarjajo le, da so odjemalce za čim bolj enostaven prehod opremili z informacijami.
Telekom Slovenije se po petih letih poslavlja od trgovanja z elektriko, so danes prve poročale Finance. Razloga ne navajajo, verjetno pa je imelo podjetje majhne zakupe elektrike, kar bi v letu 2022 močno povečalo njihove prodajne cene ali pritisnilo na poslovni izid.
V podjetju so nam o razlogih za potezo povedali naslednje: “Glede na spremembe na trgu električne energije, iztek petletne pogodbe in dosežen približno dvoodstotni tržni delež smo se z namenom racionalizacije poslovanja ter nadaljnjega osredotočanja na razvoj najsodobnejših IKT-storitev in rešitev odločili, da elektrike ne bomo več tržili.”
Ali je Telekom že imel sklenjene pogodbe za prihodnje leto, sicer ni znano. Omenimo, da je sicer Agencija RS za energijo, ko je prejšnji mesec precej manjši šentjurski trgovec odpovedal pogodbe, sporočila, da enostranska odpoved pogodbe ni zakonita.
Težava za 13 tisoč gospodinjstev
Telekomunikacijski operater elektriko dobavlja dvema odstotkoma gospodinjskih odjemalcev, kar pomeni 13 tisoč domov po Sloveniji (sprva smo narobe ocenili, da gre za 20 tisoč gospodinjstev, za kar se oprvičujemo).
Gre predvsem za naročnike drugih storitev Telekoma, kjer pravijo, da prenehanje dobave električne energije na naročniška razmerja za mobilne, fiksne in ostale komunikacijske storitve nima in ne bo imelo nobenega vpliva.
Zakaj niso naročnikom prihranili tegob ob menjavi dobavitelja s tem, da bi vse odjemalce v paketu prenesli na drugega ponudnika (seveda s soglasjem odjemalca), da bi torej prodali celo dejavnost? V podjetju na to vprašanje odgovarjajo le: “Naročniki električne energije lahko izberejo kateregakoli drugega dobavitelja, da bo prehod čim bolj enostaven, pa smo naročnikom pripravili tudi podrobnejše informacije v zvezi s tem.”
Zamenjajte, sicer boste imeli še dražjo elektriko
Kot sporoča Telekom, si morajo torej naročniki sami do januarja najti novega dobavitelja (seznam najdete tukaj).
Celoten postopek menjave dobavitelja električne energije je po korakih predstavljen na spletnih straneh Agencije za energijo in spletnih straneh sistemskega operaterja SODO.
V Telekomu predlagajo, da se naročniki menjave lotijo čim prej, saj – kot sporočajo – “lahko prehod k drugemu dobavitelju traja dlje časa, tudi do mesec dni”.
Uporabniki, ki ne bodo pravočasno sklenili pogodbe z novim dobaviteljem električne energije, bodo skladno z energetsko zakonodajo z januarjem prešli na sistem zasilne oskrbe, ki pa je precej dražja od “tržne” oskrbe.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!