Po tem, ko je vodja sekcije avtoprevoznikov pri Obrtno-podjetniški zbornici Peter Pišek prevoznike prejšnji teden vsaj dvakrat javno pozval k dvigu cen storitev zaradi rastočih cen goriv, se je oglasila agencija za varstvo konkurence (AVK). Podjetja naj se izogibajo vsem ravnanjem, ki bi lahko predstavljala preprečevanje, omejevanje ali izkrivljanje konkurence, je sporočila prek spletne strani.
Po spremembi regulacije cen goriv in občutni podražitvi je predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije (OZS) Peter Pišek slovenske prevoznike javno pozval k dvigu cen. Za Svet24 je predlagal desetodstotni, za RTV pa po tem, ko je vlada znižala cene dizla na avtocesti, štiriodstotni dvig. Če tega ne bodo storili, bodo pristali v rdečih številkah, je dejal.
Javna agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence (Agencija) je danes na spletni strani objavila opozorilo, da so sporazumi med podjetji, sklepi podjetniških združenj in usklajena ravnanja podjetij, katerih cilj ali učinek je preprečevati, omejevati ali izkrivljati konkurenco prepovedani in nični.
“Podjetja svojih bodočih odločitev ali poslovne politike ne smejo javno ali zasebno razkrivati svojim konkurentom, ne glede na obliko posredovanja takšne informacije,” je med drugim navedla in pozvala podjetja k spoštovanju pravil konkurenčnega prava. Dodatno je navedla, da se “kriznih” razmer na trgu ne sme izkoriščati za kršenje teh pravil.
Pišek: Govoril sem o dodatku za gorivo
“Govoril sem o dodatku za gorivo, ki se stalno prilagaja gibanju cen goriva. Ko gre cena goriva gor, se zvišajo tudi stroški prevoza in obratno. Tisti, ki ne bo implementiral dvig cen goriva v lastno ceno, bo šel v stečaj,” se na opozorilo agencije odziva Pišek.
Kot pravi, je vesel dogovora z vlado, ki je prinesel nižje cene dizla na avtocestah. “Če se to ne bi zgodilo, mi ne bi bili več konkurenčni madžarskim prevoznikom, ki točijo po 1,2 evra za liter.” Še vedno pa so prevozniki pred velikim izzivom, kako preživeti v trenutnih okoliščinah, ko se dražijo delo, energenti, osnovna sredstva – tovornjaki so se podražili za 40 odstotkov –, še bolj pa jih tepe pomanjkanje delovne sile.
Dodajmo, da je sicer cene znižal Petrol, kjer dizel zdaj stane okoli 1,86 evra za liter, medtem ko sta MOL in OMV ohranila cene pri okrog dveh evrih. Minister za infrastrukturno Bojan Kumer je sicer prejšnji teden dejal, da bo v primeru, da naftni trgovci marž ne bodo znižali na “konkurenčne”, država tudi na avtocestah ponovno uvedla regulacijo marž.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!