Vlada je danes odločala o renovelaciji investicijskega programa za drugi tir, ki dviguje ceno projekta za 93,5 milijona evrov ali približno desetino ter predvideva, da naj bi se gradbena dela podaljšala za pol leta (do sredine leta 2026). A točka je bila prekinjena: vlada namreč želi, da nosilec projekta 2TDK oceni, ali lahko dela vendarle konča do konca leta 2025, kot je bilo predvideno do zdaj.
Vlada je na današnji seji v vlogi skupščine podjetja 2TDK, ki gradi drugi tir, obravnavala predlog druge prenove investicijskega programa projekta gradnje železniške proge med Divačo in Koprom.
Kot smo pisali, je ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek, predlagalo dve veliki spremembi:
- investicijska vrednost projekta se dviguje na 1.090 milijonov evrov, kar je za okoli desetino več kot do zdaj (997 milijonov evrov), a še vedno manj kot v prvotnem programu, sprejetem leta 2019 (1.150 milijonov evrov).
- spremenjeno časovnico, po kateri bi drugi tir gradili pol leta dlje, do sredine leta 2026. Leta 2019 sprejeti investicijski program in tudi prva novelacija v letu 2021 sta predvidevala, da se bo gradnja končala konec leta 2025.
Preberite še: Projekt drugi tir: gradili ga bodo dlje, tudi dražji bo
Vprašanje za 2TDK: do kdaj lahko konča?
A danes obravnavano točko so na vladi prekinili. Po informacijah N1 zato, ker želijo pri vodstvu družbe 2TDK ponovno preveriti, kakšna je realna časovnica projekta. Težnja vlade naj bi bila, da se gradnja konča do konca leta 2025, v začetku leta 2026 pa steče poskusno obratovanje proge. A podjetje mora povedati, ali ima dovolj delovne sile in materiala, da to lahko izvede.
Kdo je dal pobudo za to, ni znano, odločitev o prekinitvi pa naj bi sprejeli soglasno. Z obravnavo točke bi lahko nadaljevali že naslednji četrtek.
Višji stroški gradnje, a tudi financiranja
Na drugi strani naj ne bi bilo pomislekov glede predloga dviga cene projekta, saj je jasno, da so se stroški v zadnjih dveh letih dvignili. V predlogu za vladno obravnavo je navedeno, da so se znatno spremenile cene gradbenih materialov, surovin in energentov.
Tu povejmo le, da primerjava razreza cen kaže, da se poleg cene same gradnje, ki se dviga z 940 na 1.027 milijonov evrov, spreminjajo tudi predvideni stroški operative in financiranja. Tako predlog novelacije predvideva dodaten milijon evrov za operativne stroške 2TDK ter nabavo licenc in osnovnih sredstev (skupno 33 milijonov evrov) in približno 5,5 milijona evrov več za nadomestila ter obresti bankam (poslovne banke že nekaj časa dvigujejo obrestne mere za posojila), katerim pa bodo na drugi strani plačali poldrugi milijon evrov manj za negativne obresti in ležarine. Skupno naj bi bankam plačali okoli 24 milijonov evrov.
Kot že omenjeno, pa bo skupna cena projekta s predvidenimi 1.091 milijoni evrov še vedno nižja od prvotne iz leta 2019 (1.194 milijonov evrov).
Preberite še: Gradnja drugega tira razkrila 21 kraških jam, pričakujejo jih več kot 100
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje