Zadnji dan v službi za 90 delavcev hoške Magne Steyr

Gospodarstvo 03. Mar 202317:11 4 komentarji
Magna
Miloš Vujinović/BOBO

Približno 90 delavcev hoškega obrata Magne Steyr je že obveščenih, da bodo od ponedeljka dalje na čakanju na delo. "Poteza kanadske uprave družbe je šokirala delavce in tudi vodstvo slovenskega podjetja," pravi sindikalist Magne Gvido Novak, ki dodaja, da zdaj podjetje začenja pogajanja s sindikatom o programu presežnih delavcev. Magna obljublja, da bo čim več delavcem zagotovila delo v Gradcu.

V sredo je kot strela z jasnega odjeknila novica, da avstrijska Magna Steyr, ki je sredi leta 2019 prišla v Slovenijo in računala, da bo sčasoma poleg lakirnice v štajerski občini Hoče odprla še druge proizvodne obrate ter zaposlovala več tisoč ljudi, ustavlja proizvodnjo. Podjetje zapira lakirnico, v katero je vložilo 85 milijonov evrov (in zanjo prejelo 18 milijonov evrov državnih subvencij), ter dejavnost lakiranja delov vozil Jaguar seli v Gradec.

“Delavci so bili šokirani,” pravi Gvido Novak, predsednik Konfederacije slovenskih sindikatov. Po njegovih informacijah za odločitev matične družbe ni vedelo niti vodstvo slovenske hčere. Magna je v sredo sporočila, da bo selitev lakiranja v Gradec vplivala na približno 90 zaposlenih, v Hočah pa naj bi Magna zdaj načrtovala razvojni center.

90 delavcev je bilo tako danes zadnji dan v službi, od ponedeljka dalje bodo na čakanju. Obveščen je tudi zavod za zaposlovanje, ki ga mora delodajalec, ki želi odpustiti večje število ljudi, po zakonu pisno obvestiti 30 dni pred odpovedjo pogodbe. Vzporedno pa sindikat začenja pogajanja z vodstvom o programu presežnih delavcev in višini odpravnin. Ko bo program presežnih delavcev izdelan, bodo delavci odpuščeni.

Podjetje je obljubilo, da bo naredilo vse, da jim pomaga najti delo v graški Magni Steyr.

“V podjetju so zagotovili, da bodo naredili vse, da posameznim delavcem najdejo drugo delo. Ne glede na vse menim, da so korekten delodajalec. Vsako spremembo nam povedo vnaprej, se pogovorijo z nami. Mislim, da so lahko vzor drugim,” pravi Novak.

Preberite še: Hoški župan zaskrbljeno: Če Magna ne najde naročnika, ne vem, kaj bo

Novak pravi, da je vodstvo podjetja sindikatu razložilo, da na odločitev Magne Steyr vplivajo epidemija, vojna v Ukrajini, pa tudi turbulence na trgu avtomobilov, na katere podjetje ni imelo vpliva. Pri tem naj bi navedli ameriško spodbujanje naložb v zeleni prehod, ki ga prinaša lani sprejeti Inflation Reduction Act (IRA), ter pravkar sprejeto odločitev Evropskega parlamenta o prepovedi prodaje novih vozil na notranje izgorevanje v Evropski uniji (EU) po letu 2035 (to morajo sicer prihodnji teden potrditi še države članice).

Gospodarski minister Matjaž Han, ki se je v sredo sestal z vodstvom podjetja, je dejal, da bo Magna morala vrniti vseh 18,5 milijona subvencij z obrestmi vred. Po naših informacijah to skupno nanese 25 milijonov evrov.

Spremljajte N1 na družbenih omrežjih FacebookInstagram in Twitter

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje