Zaradi podražitev ljudje McDonald’su obračajo hrbet. Bo ta znižal cene?

Gospodarstvo 30. Jul 202412:08 11 komentarjev
McDonald's
Foto: PROFIMEDIA

V ameriški verigi s hitro hrano McDonald’s se zaradi dviga cen ter zaradi bojkota posameznih gostov soočajo s padcem dobička, zato so se odločili za razmislek o svoji cenovni strategiji.

Ameriška veriga restavracij s hitro prehrano McDonald’s ponovno preučuje svojo cenovno strategijo, saj zaradi zmanjšanja števila strank beležijo padec prodaje. Kot poroča britanski BBC, se je namreč promet v prodajalnah, ki so odprte najmanj eno leto, v obdobju od aprila do julija v primerjavi z minulim letom zmanjšal za en odstotek, kar je hkrati tudi prvi tovrstni padec od obdobja pandemije dalje.

Vzrok za padec prodaje v podjetju pripisujejo dvigu cen, pa tudi bojkotu posameznih strank zaradi vojne v Gazi. Veriga hitre prehrane si je namreč nakopala jezo izraelskih kritikov, saj je izraelska podružnica po napadu Hamasa oktobra izraelskim vojakom omogočila na tisoče brezplačnih obrokov.

Izvršni direktor podjetja Chris Kempczinski je ob tem pojasnil, da so slabi rezultati podjetje prisilili k “celovitemu premisleku o oblikovanju cen”. Vlagateljem je ob tem pojasnil, da bo podjetje s popusti poskušalo zaustaviti upad prodaje.

V Združenih državah Amerike ter na Otoku so tako že sprejeli posamezne ukrepe, kamor v ZDA denimo v okviru promocijske akcije spada 5-odstotna pocenitev menija happy meal, v združenem kraljestvu pa so zagnali kampanjo, kjer si gostje lahko za ceno treh funtov (dobre 3,5 evra) izberejo tri jedi. Te akcije naj bi se v prihodnjih mesecih še podaljšale, podjetje pa je sporočilo, da skupaj s posameznimi franšizami pripravlja tudi druge “cenovne” akcije.

“Napisali smo priročnik o določanju vrednosti. Ob tem pa sodelujemo tudi z našimi franšizami, da bi izvedli potrebne prilagoditve,” je vlagateljem še sporočil Kempczinski. Delnice podjetja so se po tem, ko je Kempczinski zagotovil, da so zmožni izpeljati to strategijo, podražile za tri odstotke.

McDonald’s se z očitki strank sooča že vse od pandemije, ko so se prvič odločili za občutni dvig cen. Na obtožbe pa se je pretekli mesec v javnem pismu strankam odzval tudi vodja podjetja McDonald’s v ZDA Joe Erlinger, ko je zapisal, da so očitki neutemeljeni. Kot je pojasnil, se je sendvič Big Mac od leta 2018 v ZDA podražil za 21 odstotkov, kar da približno sledi trendu inflacije. McDonald’s je sicer v drugem četrtletju zabeležil dve milijardi dolarjev čistega dobička, kar je 12 odstotkov manj kot v enakem lanskem obdobju. Prihodki so ostali skoraj nespremenjeni pri 6,5 milijarde dolarjev, je po poročanju STA v ponedeljek sporočilo podjetje.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje