Po tem, ko je v javnosti odjeknila novica, da avstrijska Magna ustavlja proizvodnjo v Hočah, je prvi pred kamere stopil gospodarski minister, na dogajanje pa se je za N1 odzval še župan občine Hoče-Slivnica Marko Soršak. Ta se zaveda težav z naročniki Magne, a hkrati poudarja, da se zgodba v tej štajerski občini še ne zaključuje: "Upam, da najdejo še kakšnega naročnika in tukaj razvijejo lokacijo, kot je bila mišljena."
Kanadsko-avstrijska Magna Stayr je zaposlene in sindikat obvestila, da ustavlja lakirnico v Hočah. Kot so pojasnili v podjetju, bo sprememba vplivala na približno 90 od 160 zaposlenih, v Hočah pa naj bi zdaj načrtovali razvojni center. Magna je ob prihodu v Slovenijo dobila več milijonov subvencij za vzpostavitev prve faze proizvodnje v Hočah. V tej fazi je bila vzpostavitev lakirnice, slediti pa bi ji morali še druga in tretja faza postavljanja proizvodnje. Skupaj so v hoški Magni v lakirnici, obratu karoserij in v sestavljalnici avtomobilov načrtovali več kot 2.000 zaposlitev.
Magna zdaj obrat v Hočah ustavlja, kot razlog pa navaja spremembe na trgu. Z zamrznitvijo proizvodnje je Magna že seznanila župana Hoče-Slivnica Marka Sorška, ki je za N1 poudaril, da se bodo na tej lokaciji vzpostavile druge službe, a obenem priznal, da bo zaposlenih manj ljudi, kot jih je zdaj.
Preberite še: Magna ustavlja proizvodnjo v Hočah in jo seli v Gradec. Kaj bo z zaposlenimi?
Kot razlog za zaprtje Soršak izpostavlja težave z naročniki avstrijske Magne. “Trenutno tukaj lakirajo karoserije za Jaguarja. Če pogledate, kaj se zadnje dve leti dogaja z Jaguarjem, boste ugotovili, da že zapirajo svoje tovarne.”
Stvari bi se lahko razpletle drugače
Župan Hoče-Slivnica pravi, da bo trenutno stanje verjetno vztrajalo, dokler se ne najde naročnik. Spomnil je tudi na proizvodnjo avtomobilov Fisker, ki jih Magna zdaj proizvaja v Gradcu, ob tem pa izrazil prepričanje, da bi se stvari lahko razpletle drugače, če bi Magni uspelo prej pridobiti okoljevarstveno soglasje. Zaradi tega bi proizvodnja omenjenih avtomobilov lahko stekla v Sloveniji namesto v Avstriji.
“Vlogo za okoljevarstveno soglasje so vložili že maja 2018, pridobili pa novembra 2021. Fisker zdaj delajo v Avstriji. Če bi bili v Sloveniji, bi zgradili še karosernico in sestavljalnico. Zdaj to imajo, upam, da najdejo še kakšnega naročnika in tukaj razvijejo lokacijo, kot je bila mišljena,” je dejal.
Preberite še: Han: Magna bo morala vrniti vseh 18,5 milijona subvencij z obrestmi vred
Na vprašanje, kaj sledi, če Magna ne najde naročnika, je Soršek odgovoril jasno, da bo lakirnica v Hočah nerentabilna: “Če ne bo karosernice in sestavljalnice, dolgoročno tudi lakirnice ne bo.”
Kdaj bo znana končna usoda obrata na Štajerskem, župan Hoče-Slivnica ne ve. “Verjetno imajo svoje načrte. S temi nisem seznanjen, vem pa, da aktivno iščejo naročnika. Če se ta najde za to lokacijo, potem se bo ta lokacija razvila. Če se ne, ne vem, kaj bo.”
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje