Unicef Slovenija pred svetovnim dnevom otroka, ki bo v soboto, izpostavlja pomen duševnega zdravja. Poziva k sistemskim rešitvam na tem področju. Otroci in odrasli iz vse Slovenije pa ob tej priložnosti odpirajo pogovore o čustvih in poudarjajo, da je treba v stiski poiskati pomoč.
“V Sloveniji nas na področju duševnega zdravja otrok in mladih čaka veliko dela. A prvi korak do boljšega počutja ostaja preprosto vprašanje ‘kako se počutiš’,” poudarja izvršni direktor Unicefa Slovenija Tomaž Bergoč. Če bomo vsi bolj občutljivi do sebe in drugih, če bomo znali prepoznavati čustva in se o njih iskreno pogovarjati ter prositi za pomoč v stiski, bomo po njegovem mnenju naredili ogromno, so njegove besede zapisali v Unicefu Slovenija.
Unicef Slovenija s kampanjo Kako se počutiš in projektom P-Odporni mladi odgovarja na skrb vzbujajoče ugotovitve iz njihove junijske raziskave, v kateri je sodelovalo 400 otrok in mladih v starosti od deset do 18 let iz vse Slovenije. Vsak peti je ocenil svoje duševno zdravje kot slabo. Bolečino v prsih, motnje spanja, dolgotrajno žalost ali obup je lani občutilo 70 odstotkov sodelujočih, 60 odstotkov sodelujočih je zaradi epidemije covida-19 bolj strah prihodnosti, velika večina sodelujočih pa rešuje svoje stiske sama in se o tem ne pogovarja z odraslo osebo.
Otroci so se pred svetovnim dnevom povezali z znanim reperjem Nipkejem in v posebnem videu spregovorili o duševnem zdravju. Otroci so povedali, kako je nanje vplivalo zapiranje šol in omejevanje zasebnega druženja v času epidemije covida-19, Nipke pa je za video posodil svojo pesem Noben me ne razume.
V Unicefu Slovenija želijo ob svetovnem dnevu znova dati glas otrokom in mladim. Ti na družbenih omrežjih s ključnikom #kakosepočutiš odpirajo pogovor o čustvih, odrasle pozivajo, da jim prisluhnejo, vrstnike pa, da poiščejo pomoč v stiski. Pridružujejo se jim znani obrazi, med njimi Sanja Grohar, Maja Ferme, Urška Majdič – Uma, Tjaša Kramarič, Nika Krmec in Klara Leben, ki so spregovorili o svojih stiskah in skrbi za duševno zdravje.
Kampanjo podpirajo tudi nekatera podjetja, ki bodo z zaposlenimi izvedla posebna usposabljanja za prepoznavanje in odslikavo čustvenega stanja ter nadzorovanje čustev. Unicef Slovenija vabi vsa podjetja, ki bi se želela pridružiti projektu, da stopijo v stik z njimi. Omenjene delavnice bodo namreč izvajali tudi v letu 2022. Prav tako posebna izobraževanja za prepoznavanje stisk in odzivanja nanje potekajo za pedagoško osebje.
Aktivnosti ob svetovnem dnevu otroka so del širše kampanje Unicefa Slovenija Kako se počutiš in projekta P-Odporni mladi, s katerima naslavljajo predolge čakalne vrste pri iskanju pomoči in druge sistemske vrzeli. Prav tako želijo normalizirati pogovor o duševnem zdravju in povečati psihološko odpornost otrok v šolah.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!