12 napotkov, kako se je najbolje odzvati na kritiko

Magazin 28. Dec 202116:15 0 komentarjev
Pogovor s prijateljico
Profimedia

Nihče ne mara kritike, vendar se ji ne moremo izogniti. Slej ko prej jo bomo doživeli in takrat je pomembno, kakšen bo naš odziv.

Obstajajo tri vrste kritik: nepomembna (irelevantna), destruktivna in konstruktivna.

Irelevantno kritiko je najbolje ignorirati. Nekateri ljudje so preprosto kritični do vsega in vseh in taka kritika resnično ni vredna vašega časa.

Destruktivna kritika po navadi pride v obliki napada in poniževanja in v takšni situaciji poskušajte nanjo gledati tako: nekaj je narobe, morda s samo kritiko in osebo, ki jo podaja, in ne z vami.

Konstruktivna kritika pa je pravzaprav zelo koristna in pogosto ponudi odgovore ter nas nečesa nauči.

Kako se odzvati, ko k vam pristopi kritična oseba?

12 preprostih napotkov, ki lahko pomagajo:

1. Poslušajte: Najprej poskusite ugotoviti, ali gre za konstruktivno kritiko ali je oseba preprosto nesramna. Če se lahko iz kritike česa naučite, napnite ušesa in ustavite jezo.

2. Globok vdih: Telo se bo odzvalo – postali boste napeti, okoli sebe boste postavili zid in ne boste več sposobni sprejemati novih informacij. Naredite, kar je v vaši moči, da se pomirite. Globoko in počasi dihajte ter bodite osredotočeni zgolj na to – dihanje.

3. Ne prekinjajte: Ne prekinjajte, ne popravljajte dejstev in ne začnite še sami kritizirati. Če so vaši argumenti močni, imate dober razlog, da jih prihranite za pogovor pozneje.

4. Prijazno: Bodite spoštljivi. Tudi neprijazne kritike boste utišali s prijaznostjo. Dodajte še nasmeh.

5. Vprašajte: Če je v pogovoru karkoli nejasno, vprašajte. Naj vam oseba opiše situacijo in pove, katero vaše ravnanje je sprožilo tako kritiko.

6. Strinjanje: Poiščite nekaj, s čimer se lahko strinjate. Odstotek bo verjetno zelo nizek, a morda najdete skupne točke. Če teh ni in vas je kljub vsemu prizadelo, se drugi osebi zahvalite, da je z vami delila svoje misli, ter povejte, da si boste vzeli čas za razmislek.

7. Prestavite: Povsem v redu je, če osebi rečete, da želite slišati, kaj ima povedati, a se ta trenutek ne morete osredotočiti na pogovor.

8. Bodite prvi: Bodite prvi, ki spet začne pogovor. Potem ko ste si vzeli čas za razmislek, pristopite k osebi in se z njo pogovorite.

9. Ne vzemite osebno: Ko smo kritizirani, navadno napademo ali smo močno prizadeti. Ker smo osredotočeni na stvari, s katerimi se ne strinjamo oz. ne držijo. Za trenutek se oddaljite od situacije in le poslušajte.

10. Stres pod nadzorom: Če ste nenehno pod velikim stresom, se boste težko racionalno odzvali na kritiko.

11. En vidik: Ne pozabite, da kritika predstavlja stališče ene same osebe. Ne dovolite, da vas to odvrne od svojega cilja. Prav tako osebi, ki kritizira, povejte, kako vi gledate na stvari. Ob pravem času (ko morda znova načnete pogovor) in čeprav se vam zdi, da ne bo sposobna razumeti vašega stališča. Včasih namreč pomaga, da slišite svoj glas, ki govori, kaj si v resnici mislite.

12. In nikoli ne dovolite žaljenja. Čeprav vam bo uspelo premagati začetno jezo ali razočaranje, potegnite črto, če pogovor postane nevljuden in če so prisotne žaljivke.

Za konec:

Ne pozabite, kritika pravzaprav razkriva veliko več o osebi, ki kritizira, kot o osebi, ki je kritizirana. Zato si je nesmiselno tako kritiko jemati k srcu (vemo, ni lahko, a poskusite).

Vir: Psichology Today

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!