5 najpogostejših napak, ki jih delate pri menjavi prestav

Magazin 02. Okt 202310:02 1 komentar
avtomobil, prestave, menjalnik
PROFIMEDIA

Napake pri menjavi prestav lahko škodujejo mehanskim delom menjalnika, lahko pa tudi ogrožajo vašo varnost in varnost drugih v prometu.

Kot piše portal Metropolitan, napake pri menjavi prestav krajšajo življenjsko dobo menjalnika, lahko pa tudi ogrozijo varnost v prometu. Preberite, katerih pet napak je najpogostejših.

1. Naslanjanje roke na menjalnik

Menjalnika nikoli ne smete uporabljati kot naslonjalo za roko, saj pritisk na prestavne vilice lahko povzroči njihovo prezgodnjo obrabo, kar vsekakor ni dobro.

Teža roke namreč lahko ustvari prevelik pritisk, ki obremenjuje mehanske dele in zobnike v menjalniku avtomobila. Poleg tega držanje obeh rok na volanu pomeni večjo varnost za voznika in druge udeležence v prometu, saj omogoča boljšo reakcijo in manevriranje v primeru tveganih situacij.

2. Menjalnik v prestavi med stanjem na semaforju

Čeprav se zdi, da je bolje, da med čakanjem pred semaforjem menjalnik takoj prestavite v prvo prestavo in da je prestavljanje v prosti tek zamudno, ni tako. Prestavljanje v prvo prestavo ob speljevanju vzame le trenutek, avtomobil pa vam bo veliko bolj “hvaležen”, če boste potem, ko ste se ustavili pred semaforjem, menjalnik prestavili v prosti tek in pritisnili na zavoro.

3. Pritiskanje sklopke in nenehno pritiskanje na plin

Posebej pri speljevanju v klanec iz mirovanja konstanten pritisk na sklopko in nenehno pritiskanje na plin lahko vodi do obrabe mehanskega dela sklopke. Veliko bolje je speljevati s pomočjo ročne zavore. Sodobni avtomobili imajo običajno vgrajen avtomatski sistem, ki drži vozilo na mestu, dokler se ne začne premikati – ne da bi pred tem morali zategniti ročno zavoro, tako da lahko med popuščanjem sklopke le zelo rahlo pritisnete na plin.

4. Pospeševanje v previsoki prestavi

Če na primer vozite 50 kilometrov na uro in ste v peti prestavi, ni priporočljivo močno pospeševati, recimo za prehitevanje. Število vrtljajev je namreč premajhno za doseganje želenega pospeška. Temu so namenjena nižja prestavna razmerja oziroma manjše “hitrosti”. Vzemite si sekundo ali dve in pred nenadnim pospeševanjem znižajte prestavo na primerno hitrost.

5. Konstantno držanje noge na sklopki med vožnjo

Noga, ki ves čas vožnje počiva ali pritiska na sklopko, je podobno škodljiva za menjalnik kot roka, ki je nenehno naslonjena na ročico menjalnika. Tudi v tem primeru obstaja možnost prevelikega pritiska na mehanske dele menjalnika. V avtomobilih je levo od sklopke prostor, namenjen počitku leve noge. Uporabite ga, še piše Metropolitan.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje