Kolikokrat ste se s partnerjem, prijateljem, sodelavcem ali katero drugo osebo znašli sredi konflikta, ki se je končal s slabo voljo, nestrinjanjem, tiho mašo oz. negativno naravnanostjo? Kaj je potrebno, da se konflikt reši?
Kako se bo rešil konflikt ali nesporazum, je odvisno od marsičesa. Od tega, koliko nam je zares mar za drugo osebo in ali nam je bolj pomembno, da imamo prav, ali sta nam odnos in oseba pomembnejši, do tega, kakšna je naša naravnanost: se hitro ujezimo in ne popustimo, radi obsojamo, ali lahko ohranimo nevtralen položaj, smo bolj mirne narave, se imamo lahko pod nadzorom, ko se čustva razburkajo? Vse to vpliva na izid.
V šoli nas nikoli niso učili, kako konstruktivno reševati konflikte. Načine komuniciranja in izražanja se pogosto naučimo v otroštvu, ko sta nam zgled naša starša, a žal tudi ti zgledi niso vedno najbolj spodbudni. Zato je pozneje dobro poiskati dodatna znanja in razširiti obzorja tudi na tem področju.
Preverite, kateri elementi so med pomembnejšimi, če želimo prepir rešiti v dobro vseh vpletenih.
1. Prisotnost in osredotočenost
Če želimo premostiti ovire in nestrinjanja, je treba z zanimanjem prisluhniti osebi na drugi strani. To pomeni, da umaknemo pogled s telefona ter odstranimo vse moteče dejavnike in vso svojo prozornost namenimo njej. Naša edina naloga je pozorno poslušanje. Poskušajmo razumeti, kaj nam oseba sporoča, poskušajmo razumeti ne le njene besede, ampak tudi njena čustva. Hkrati je izjemno pomembno, da osebi pustimo tudi prostor in čas, da opiše svojo plat nesporazuma in z nami deli svoje misli.
2. Ne obsojajte
Ko se znajdemo v konfliktu z drugo osebo ali se ne strinjamo, običajno zelo težko ostanemo nevtralni ter začnemo hitro obsojati drugo stran in ji pridigati, tako pa se lahko nezavedno postavimo v položaj, ko menimo, da imamo mi prav. Še slabše je, če se postavimo v nadrejeno vlogo. Kar seveda ne more prinesti pozitivnih rezultatov. Če želimo nesporazum rešiti, se je dobro izogniti obsojanju, ostati nevtralen, a zato je potrebno nekaj samonadzora in želje, da nesporazum obojestransko rešimo.
3. Ne dvigujte glasu
Med konfliktom zelo pogosto povsem nevede povzdignemo glas, saj želimo braniti svoje stališče. Vendar to ne vodi do pozitivnega izida. Še več. V sogovorniku lahko sprožimo še večji odpor in nestrinjanje. Napetost se stopnjuje in hitro se lahko znajdemo v točki, ko začnejo padati ”težke besede” in le stežka bomo sklenili mir. Če želimo konflikt rešiti na konstruktiven način, je pomembno, da ves čas ostanemo mirni in spoštljivi.
4. Jezo na stran
Nekateri posamezniki se med konfliktom zelo hitro razjezijo in v jezi izrečejo besede, ki jih pozneje obžalujejo. So glasni, kričijo, uporabljajo psovke in v navalu jeze ne zmorejo prisluhniti drugi osebi. Ali pa se ne strinjajo in jezo predolgo držijo v sebi, pozneje pa izbruhnejo. Nobeden od teh načinov ne vodi k pozitivni rešitvi. To seveda ne pomeni, da ne smemo biti jezni. A če želimo konflikt rešiti čim bolj mirno in spoštljivo, je treba poiskati drugačen način za izražanje jeze. Tudi če se hitro ujezimo, nam z nekaj vaje in samokontrole lahko uspe brez ”hude ure”. Popolnoma mirno, odločno in spoštljivo lahko povemo, da smo jezni, da se ne strinjamo in seveda tudi, zakaj je tako.
5. Vzemite si čas
Če ugotovimo, da smo med konfliktom postali preveč čustveno vpleteni ali se nas je tematika močno osebno dotaknila, si naredimo uslugo in se umaknimo iz situacije. Seveda spoštljivo do druge osebe. To pomeni, da osebi pojasnimo, da so nas preplavila čustva in da potrebujemo trenutek zase. Ko smo preveč čustveno vpleteni, bomo težko videli širšo sliko in obstaja večja možnost, da se nesporazum stopnjuje namesto rešuje. Zato je dobro, da stopimo na stran, malce zadihamo, se umirimo, razmislimo in nato pogledamo širšo sliko ter nadaljujemo pogovor. Prav tako bo ”odmor” pomagal drugi osebi, da bo lahko predelala misli in občutke ter širše dojela nesporazum.
VIR: psychologytoday.com
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!