Običajno smo na letalih kar precej brezskrbni. Nič nenavadnega, z njimi največkrat premagujemo razdalje do zasluženega dopusta. Kljub temu pa obstaja nekaj pravil, ki jih je ob vsej tej brezskrbnosti dobro upoštevati - zavoljo samih sebe in preostalih potnikov.
Zbrali smo nasvete, ki vam jih pred naslednjim poletom nudijo kabinsko osebje in strokovnjaki na področju zdravja.
Ne hodite naokrog bosi
Ne le, da bo morda neprijeten vonj motil vašega soseda, tudi sami si s tem ne boste naredili usluge. Tla v kabini so hudo umazana in vpijejo vse, od bruhanja do razlite pijače in hrane.
Prav tako se lahko z bosonogo hojo poškodujete, saj včasih na tla pade kak kozarec in se razbije, drobne delce stekla pa stevardese le s težavo v celoti očistijo.
Ne polagajte odprte hrane na mizico
Kabinsko osebje po najboljših močeh skrbi za čistočo v kabini, vendar marsikatera površina ni očiščena tako, kot bi si potniki želeli. Ena izmed tovrstnih je zložljiva mizica pred vsakim stolom. Stephen Morse, profesor epidemiologije na Columbia University’s Mailman School of Public Health, zagotavlja: ”Starši na teh mizicah previjajo dojenčke, videl sem tudi ljudi, ki nanje ”odložijo” bose noge.” Po nekaterih podatkih naj bi bilo na teh mizicah kar desetkrat več bakterij kot v straniščnih splakovalnikih.
Straniščni gumb
”Kadar greste na stranišče, za seboj potegnite vodo, nato pa si temeljito umijte roke, jih posušite z brisačo in nato ob pomoči brisače odprite vrata,” svetuje Catherine Sonquist Forest, zdravnica na Stanford University Health Care. Splakovalnik v stranišču je leglo številnih bakterij, zato si po tem temeljito umijte roke z milom in jih osušite.
Ne prehitevajte
Razumemo, dolgi leti so izčrpavajoči, in zato je vaša zadnja misel ta, da bi čakali še pri izkrcavanju iz letala. A vendarle vrivanje v vrsto ni vljudno, saj se drugi potniki počutijo podobno kot vi, poleg tega je po klasičnem principu izkrcavanje tudi najhitrejše. Prav tako ne vstanite takoj po pristanku letala, saj je lahko ta manever za potnike še kako nevaren. Letalo je namreč v gibanju, zato s sedeža vstanite šle, ko vam to dovoli kabinsko osebje.
Ne vznemirjajte drugih potnikov
Ste tudi vi že naleteli na koga, ki se je v kabino vkrcal ob telefonskem klicu in sogovorniku glasno razlagal nekaj, kar je odmevalo po celotnem letalu? ”Bodite spoštljivi do drugih, tudi pri uporabi telefona. Ni potrebno, da vsi potniki in osebje poslušajo o vaših poslovnih zadevah,” je prepričana Rose Gray iz Fox World Travel. Ob vstopu v kabino tako raje pošljite sogovorniku sporočilo ali e-pošto, klici pridejo v poštev le v nujnih primerih.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.