Adidas, nemški proizvajalec športne obutve in oblačil, je lani zabeležil padec dobička iz poslovanja za 83 odstotkov na 254 milijonov evrov, saj se je podjetje spopadalo z visoko inflacijo in težavami na Kitajskem ter preklicalo partnerstvo z raperjem Yejem, prej znanim kot Kanye West, zaradi obtožbe o antisemitizmu.
Adidas je v pred dnevi znižal svoje dividende za leto 2022 za 79 %, saj se zdi, da bo konec partnerstva nemškega velikana športne opreme z oblikovalcem Yeezy Yejem močno zmanjšalo dobiček. V povzetku lanskega poslovanja je družba, ki kotira na evropski borzi, povedala, da bo svojim delničarjem na skupščini delničarjev 11. maja plačala 70 evrskih centov (0,74 USD) za delnico, kar je manj od 3,30 evra (3,48 USD) leta 2021. Oktobra je Adidas prekinil sodelovanje z Yejem, raperjem, ki je bil prej znan kot Kanye West, potem ko je večkrat podal antisemitske komentarje na Twitterju in v nepredvajanem intervjuju z voditeljem Fox News Tuckerjem Carlsonom. Februarja je opozoril, da bo konec partnerske linije superg Yeezy zmanjšal zaslužek za približno 1,2 milijarde evrov. Analitiki ocenjujejo, da je linija lani predstavljala 7 % celotne prodaje podjetja.
Velikan športne opreme je v svoji izjavi dodal, da bo moral odpisati superge Yeezy v vrednosti približno 500 milijard evrov, če ne bo našel kupcev za zaloge, ki jih trenutno ima. Morda bodo celo prisiljeni uničiti čevlje, so strokovnjaki iz industrije povedali za Washington Post. Bjørn Gulden, ki je januarja prevzel položaj Adidasovega izvršnega direktorja, je obljubil, da bo obnovil okrnjen ugled podjetja, ki se spopada s posledicami po koncu partnerstva z Yeezyjem Yejem.
“Leto 2023 bo prehodno leto za izgradnjo osnove za leti 2024 in 2025,” je dejal. “Moramo zmanjšati zaloge in znižati popuste. Nato lahko leta 2024 znova začnemo graditi donosno podjetje. Vrnili jo bomo, da bo spet najboljša športna znamka na svetu,” je dodal Gulden.
Adidas letos pričakuje enkratne stroške v višini 200 milijonov evrov kot del strateškega pregleda, ki ga podjetje izvaja za ponovno oživitev donosne rasti do leta 2024. “Znova moramo sestaviti dele, vendar sem prepričan, da bomo čez čas poskrbeli, da bo Adidas spet zablestel,” je dejal Gulden, ki se je pridružil Adidasu iz konkurenčne Pume. “Ampak potrebujemo nekaj časa.”
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.