
Je treba pozimi avtomobil prati večkrat kot poleti ali se je treba avtopralnicam v tem letnem času izogibati? Strokovnjaki ponujajo nekaj odgovorov na to temo.
Oglaševanje
Mnogo je mnenj o vzdrževanju vozila pozimi.
Dobronamerni nasveti segajo od priporočil, naj se avtomobil pozimi čim pogosteje pelje skozi avtopralnico, do mnenja, da bi se bilo treba avtopralnice izogibati, da bi ohranili barvo.
Portal N1 Hrvaška je zbral nekaj nasvetov na to temo, ki so jih zapisali strokovnjaki iz nemškega avtokluba ADAC.
Kako pogosto mora avtomobil pozimi v avtopralnico?
V osnovi tako pogosto kot poleti. Tudi pozimi ga operite, kadar imate občutek, da je pranje preprosto dobro za vaše vozilo.
Ali slana brozga res uničuje lak?
Da in ne.
Izjava, da ima zimska umazanija – agresivna slana brozga – izjemno koroziven učinek na lak, torej da jo je treba odstranjevati čim pogosteje, velja le za že poškodovane površine laka, na primer opraskane ali tam, kjer se lak lušči.
Brezhibne površine barve se s slano brozgo zlahka spopadajo.
Tudi spodnji del vozila praviloma nima težav s korozijo – zahvaljujoč tovarniško izdelanim tesnilom, izboljšani zaščiti podvozja in uporabi pocinkanih pločevin.
Večja težava pa je to lahko pri starejših vozilih.
Kdaj pozimi ne bi smeli v avtopralnico?
Odgovor: pri ekstremnih temperaturah pod –10 stopinj Celzija.
Takrat bi se morali izogniti toplotnemu šoku, do katerega pride, ko voda iz avtopralnice (segreta na 10 do 30 stopinj Celzija) udari ob dele vozila, ki so bili prej izpostavljeni nizkim temperaturam.
Površine z že poškodovanim lakom na dolgi rok trpijo dodatne toplotne obremenitve.
Pred vstopom v avtopralnico je nujno odstraniti vse ostanke snega in ledu, saj lahko strganje ledu poškoduje lak vozila!
Katere programe pranja priporočamo pozimi?
Enako kot sicer: v osnovi velja, da je tudi cenejši program dober in zadosten – pomembno je, da se vozilo najprej dobro splakne, da se odstranijo nečistoče in prepreči poškodbe laka zaradi krtač.
Dodatni, dražji programi z vročim voskom ali zaščito podvozja niso nujni z vidika zaščite vozila. Seveda pa se lahko vsak sam odloči, kako bo razvajal sebe in svoj avtomobil.
Še pomembnejše pa je, da avtomobil občasno pregleda strokovnjak.
Pred in po zimski sezoni se lahko morebitne poškodbe zaščite podvozja odkrijejo in popravijo – tako rja ne bo imela nobene možnosti.
Več o tem, kako preprečiti nastanek rje na avtomobilu in odstraniti obstoječo, pa lahko preberete v našem članku.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Najbolj brano
Oglaševanje
Oglaševanje