Nova stara ideja bo pripomogla k skorajšnjemu izničenju izpustov CO2.
Odpadna olja iz gospodinjstev in restavracij, ki jih zavržemo po cvrtju, so že dolga leta priljubljena alternativa dizlom. Uporabljajo jih predvsem lastniki starejših dizelskih avtomobilov, ki še nimajo vgrajene velike količine elektronike in senzorjev. Očitno pa so se v želji po zmanjševanju ogljičnega odtisa nanje začeli obračati tudi veliki avtomobilski proizvajalci. Zadnji med njimi je nemški Audi.
Podjetje iz Inglostadta je namreč sporočilo, da vsi njihovi novi dizelski motorji z do šestimi valji in do 210 kilovati moči omogočajo uporabo goriv HVO. V praksi gre za predelano in prečiščeno rastlinsko olje, ki je bilo podvrženo postopku hidrogeniranja. Olju je bil tako dodan vodik, v praksi pa lahko povsem nadomesti klasično dizelsko gorivo, ne da bi to imelo posledice za zdravje motorja.
Zaenkrat največ v Skandinaviji
Kot poudarjajo pri Audiju, namreč motorji z notranjim zgorevanjem vseeno še ne bodo tako kmalu postali zgodovina. V Evropi se bodo od njih poslovili v prihodnjem desetletju, drugod, na primer na Kitajskem, pa še pozneje. Hkrati bodo dizelsko gnani avtomobili še vedno prisotni na cestah v letu po tem. Uporaba omenjenega goriva naj bi medtem njihove izpuste CO2 zmanjšala za 70 do 95 odstotkov.
Največja težava je tako le razpoložljivost takega goriva. Po poročanju Audija je namreč HVO dizel na voljo le na približno 600 prodajnih mestih v Evropi, večina pa jih je v Skandinaviji. A prihodnost je svetla, saj naj bi omenjeno gorivo kmalu dobilo potreben certifikat EN 15940, ki bo pripomoglo k širitvi po Nemčiji.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!