Metlice brisalcev so bile med dolgo zimi na preizkušnji. Zato je pred nalivi dobro preveriti, ali še dovolj kakovostno opravljajo nalogo.
Pogosto zapostavljeni element vozila, toda v kritični situaciji, med močnim nalivom, si je vožnjo brez dobrih brisalnikov in kakovostnih metlic težko zamisliti. Zato je ob pomladnem čiščenju ali servisu dobro nameniti nekaj minut tudi tem, posebno zato, ker so bili tako brisalniki kot njihove metlice med zimo bolj obremenjeni, kot so sicer. Verjetno se vam je že zgodilo, da ste brisalnike vklopili, pa čeprav je bil na vetrobranskem steklu še sneg, ali pa so bili zjutraj nekoliko primrznjeni in se je pogon malo ”mučil”, preden jih je pognal z ležišča. Vse to so situacije, ki načenjajo gumeni del brisalnikov, imenovan metlice.
Gre za izmenljivi del, za gumeno otiralko, ki skrbi, da vodo, pršec, pa tudi sneg, brozgo in preostalo umazanijo čim prej odstrani iz voznikovega vidnega polja na vetrobranskem steklu. Brisalnike sicer poganja elektromotor, ki preko posebnega mehanizma skrbi za polkrožno gibanje in različne hitrosti gibanja brisalcev. Gumene metlice morajo pri vseh hitrostih kar najbolje čistiti steklo pred voznikom, tudi ko je to le umazano. Zato so del sistema tudi šobe (vsaj dve), ki močijo steklo s tekočino (najbolje, če je to že čistilo). Več je tekočine in čistila, v boljšem stanju bodo ostale metlice in posledično tudi steklo. Tekočina pa je varno spravljena v posebni posodi v motornem prostoru (če je seveda motor pred voznikom).
Menjava metlic na dve leti
Gumijaste metlice naj bi zamenjali vsaki dve leti, lahko tudi prej, čeprav jih v tovarni testirajo na vsaj nekaj sto tisoč ciklov. Glavni pokazatelj, da jih morate zamenjati, so predvsem (mastni) sledovi ali črte, ki jih puščajo na steklu, pomanjkljivo brisanje, lahko celo preskakujejo in škripajo … Gumijasti del metlice je sploh pozimi podvržen visokim temperaturnim nihanjem, zaledenitvi, snegu, soli, ki jo na steklo nanese pršec izpod koles, … Vse te okoliščine sčasoma načnejo gumijasti del, ki se lahko poškoduje, natrga, odtrga, sčasoma postane tudi trši, manj prožen … Vse to pomeni, da vam v kritičnem trenutku brisalniki ne bodo mogli pomagati, kot bi vam sicer lahko. Enostavno lahko to preverite, če gumeni del malce obrnete in vidite razpoke ali celo raztrganine. Če metlice le puščajo sledi, bo prva pomoč najprej čiščenje gumijastega naležnega dela metlice s čistilom za stekla in čisto krpico. Če to ne pomaga, naj sledi menjava.
Metlice lahko kupite v vsaki bolje založeni tehnični trgovini, na črpalki, servisu ter seveda tudi v specializiranih trgovinah z rezervnimi deli (tudi na spletu), kjer bo izbira boljša. Poznati morate model in znamko avtomobila, še najbolje bo, če tudi letnik. Stroški so minimalni (v grobem med slabih 10 in 30 evrov). Menjava je načelno enostavna, kup koristnih navodil pa najdete tudi na internetu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!