Četrta barva na semaforju ni več znanstvena fantastika, a pod enim pogojem

Magazin 30. Mar 202417:50 0 komentarjev
semafor
Foto: PROFIMEDIA

Ameriški raziskovalci so našli način, ki poveča pretočnost v križiščih - četrto barvo na semaforju. Za uvedbo pa mora biti izpolnjen vsaj en pogoj.

Na križiščih in krožiščih se velikokrat dogajajo zastoji, kar povzroča veliko slabe volje med vozniki in seveda prometne zamaške.

Raziskovalci prometa tako iščejo vedno nove načine, kako te zamaške zmanjšati ali povečati pretok v križiščih. Eden izmed načinov so tehnologije povezane s semaforji. Ameriški raziskovalci so prišli na idejo, ki vključuje dodatno barvo na semaforjih.

Barve na semaforjih se niso spremenile že več kot 100 let, odkar so prvi tribarvni semafor leta 1920 postavili v ameriškem Detroitu. Danes je ta sistem tudi mednarodno priznan in kodificiran, tako da ga poznajo in razumejo po vsem svetu.

Medtem ko se tehnologija, povezana z delovanjem sistemov za upravljanje s semaforji vseskozi razvija, pa semaforji v osnovi ostajajo enaki. Nov preobrat je prinesel pojav avtonomnih vozil (AV), piše portal N1 Beograd.

Ta vozila nimajo le sposobnosti, da vozijo same, ampak lahko komunicirajo tudi med sabo in s centralnim računalniško vodenim prometnim sistemom. Tako AV tudi sama postajajo del sistema prometnega nadzora in lahko pripomorejo k izboljšanju pretoka.

Skupina raziskovalcev državne univerze v Severni Karolini je zato predlagala, da bi na semaforje uvedli četrto barvo – belo – ko bi število avtonomnih vozil doseglo kritično mejo. Na idejo so prišli, ko so naredili računalniško simulacijo prometa z namenom, da bi odkrili, kako ga lahko izboljšajo.

Za četrtino večji pretok

“Naše delo nam je prineslo idejo o četrtem svetlobnem signalu, ki ga imenujemo ’bela faza’ in služi za pospeševanje prometa v križiščih,” je dejal profesor Ali Hajbabaie z univerze. Bela luč bi bila signal avtonomnim vozilom ali za voznike drugih vozil naj sledijo avtomobilu pred seboj. Več kot je AV na cesti, hitrejši bi bil promet.

V prvih simulacijah so sicer upoštevali samo vozila, ne pa tudi pešcev, novejši modeli pa vključujejo tudi nje. “Računalniške modele smo razširili in vključili tudi hodeče ljudi, rezultati pa so obetavni,” je povedal Hajbabaie. Tudi ob upoštevanju pešcev se je z novim modelom, belo lučjo, pretok povečal za 25 odstotkov – tako za vozila kot za pešce.

Sicer pa je do točke, ko bi sistem štiribarvnih semaforjev postal praktičen, še dolga pot. Najprej mora biti na cestah dovolj AV, potem pa tudi novih semaforjev. Pa še takrat bi se na nov sistem morali navaditi in mu zaupati tudi vozniki, ljudje. Poleg tega bi morali uvesti tudi spremembe v signalizaciji za pešce, recimo utripajočo zeleno luč (kar sicer ponekod že poznajo) ali kakšen drug način, ki bi bil takoj viden.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!