Francoski modni oblikovalec Christian Dior je imel svojo prvo modno revijo 12. februarja 1947. Kolekcija se je zapisala v modno zgodovino kot "New Look", potem ko je glavna urednica revije Harper's Bazaar, Carmel Snow, vzkliknila: "To je tako nov videz!"
Podjetje Dior je leta 1946 ustanovil francoski modni oblikovalec Christian Dior, ki je bil po rodu iz Normandije. Vendar pa znamka leto 1947 praznuje kot prvo leto poslovanja. Dior je finančno podprl premožni poslovnež Marcel Boussac, ki je prvotno Diorja povabil k oblikovanju za znamko Philippe et Gaston, vendar je Dior ponudbo zavrnil, saj je želel začetek pod svojim imenom, namesto da bi oživil staro blagovno znamko.
Diorjev “New Look”, ki ga je predstavil na svoji prvi modni reviji leta 1947, je bil za takratne ženske revolucionarni stil. Ta kolekcija je zaslužna za oživitev takratne francoske modne industrije. Poleg tega je “New Look” v Francijo vrnil duh visoke mode, saj je veljal za glamuroznega in mladostnega. Silhueto sta zaznamovala ozek, zarezan pas in polno krilo, ki se je spuščalo ter poudarilo oprsje in boke. Celotna kolekcija je predstavila bolj stereotipno ženstvene modele v nasprotju s priljubljeno modo vojnega časa, s polnimi krili, tesnim pasom in mehkimi rameni. Dior je ohranil nekatere moške vidike, saj so še naprej ohranjali priljubljenost v zgodnjih 40. letih prejšnjega stoletja, vendar je želel vključiti tudi bolj ženstven slog.
New Look je postal izjemno priljubljen, njegova polna silhueta je vplivala na druge modne oblikovalce vse do 50. let prejšnjega stoletja, Dior pa je pridobil številne ugledne stranke iz Hollywooda in evropske aristokracije. Posledično je Pariz, ki je po drugi svetovni vojni padel s položaja prestolnice sveta mode, ponovno pridobil svojo moč. Novi videz je bil v zahodni Evropi dobrodošel kot osvežujoč protistrup za strogost vojnega časa in defeminizirajoče uniforme, sprejele pa so ga elegantne ženske, kot je princesa Margaret v Združenem kraljestvu. Diorjeva “New Look” kolekcija pa ni vplivala samo na oblikovalce v 50. letih prejšnjega stoletja, ampak tudi na novejše oblikovalce po letu 2000, vključno s Thomom Brownom, Miuccio Prado in Vivienne Westwood.
Niso pa bili vsi navdušeni nad Diorjevim novim videzom. Nekateri so menili, da je količina materiala potratna, zlasti po letih racioniranja blaga. Predvsem feministke so bile ogorčene, saj so menile, da so ti modeli korzetov omejevalni in regresivni ter da jemljejo ženski neodvisnost. Kolegica oblikovalka Coco Chanel je o kolekciji dejala: “Samo moški, ki nikoli ni bil intimen z žensko, bi lahko oblikoval nekaj tako neprijetnega.” Kljub takšnim mnenjem je bil “New Look” zelo vpliven, saj je še naprej navdihoval druge oblikovalce in modo 21. stoletja. Ob 60. obletnici novega videza leta 2007 ga je John Galliano ponovno interpretiral za svojo pomladno-poletno kolekcijo za Dior. Leta 2012 ga je uporabil tudi Raf Simons za svojo debitantsko kolekcijo visoke mode za Dior – z njim je želel posodobiti svoje ideje za 21. stoletje na minimalističen, a tudi čuten in zapeljiv način.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!