Apple in Microsoft ne bosta prejela statusa vratarja. Kaj to pomeni?

Digitalno 13. Feb 202414:14 0 komentarjev
Apple
Foro: PROFIMEDIA

Tehnološka velikana Apple in Microsoft v primeru storitev iMessage, Bing, Edge in Microsoft Advertising ne bosta veljala za t. i. vratarja, je po preiskavi v okviru akta o digitalnih o digitalnih trgih presodila Evropska komisija. Odločitev je sprejela na podlagi pojasnil, ki sta jih posredovala giganta, so sporočili iz Bruslja.

Evropska komisija je septembra lani v skladu z aktom o digitalnih trgih za t. i. vratarje označila šest tehnoloških velikanov. Gre za podjetja, ki imajo močan gospodarski položaj, pomembno vplivajo na notranji trg in so dejavna v več državah EU. Status vratarja je vezan na platforme, ki jih upravljajo ti tehnološki velikani. Podjetja, ki so bila izbrana za potencialne vratarje, so morala Evropsko komisijo julija lani obvestiti, pri katerih storitvah izpolnjujejo pogoje za pridobitev statusa vratarja. Osrednja pogoja sta bila višina prihodkov in število uporabnikov.

Apple in Microsoft sta ob predložitvi seznama storitev podala še argumente, v katerih sta pojasnila, zakaj kljub izpolnjevanju pogojev za omenjene štiri storitve ne bi prejela statusa vratarja, so danes sporočili iz Evropske komisije. Bruselj je 5. septembra lani sprožil štiri tržne preiskave in začel preučevati podane argumente. Po temeljiti oceni je ugotovil, da Apple ne more veljati za vratarja za storitev iMessage, medtem ko Microsoftu ne pripada ta status za spletni iskalnik Bing, spletni brskalnik Edge in spletno oglaševalsko storitev Microsoft Advertising, so danes sporočili iz Evropske komisije.

“Komisija bo še naprej spremljala dogajanje na trgu v zvezi s temi storitvami, če bi prišlo do bistvenih sprememb. Odločitvi nikakor ne vplivata na imenovanje podjetij Apple in Microsoft za vratarja v zvezi z njunimi drugimi storitvami,” so ob tem zapisali na Evropski komisiji. Poleg Appla in Microsofta so bila za vratarje označena še podjetja Alphabet, Amazon, ByteDance in Meta.

Microsoft
Foto: Lucy Nicholson/REUTERS

Pri Alphabetu so med platformne storitve, za katere je podjetje prejelo status vratarja, med drugim uvrstili iskalnik Chrome, Google zemljevidi, Google Play in Youtube, pri Meti pa Facebook, Instagram, Messenger in Whatsapp. Pri Applu je ena od določenih storitev operacijski sistem iOS, pri Microsoftu pa Windows. Pri Amazonu so kot platformo, na katero je vezan status vratarja, med drugim določili spletno tržnico Amazon Marketplace, pri ByteDanceu pa družbeno omrežje TikTok.

Za podjetja, ki so v skladu z aktom o digitalnih trgih označena za vratarje, bodo veljala strožja pravila. Med drugim bodo morali tretjim osebam v določenih okoliščinah omogočati interoperabilnost z lastnimi storitvami. Poleg tega bodo morali poslovnim uporabnikom omogočiti dostop do podatkov, ki jih ustvarijo pri uporabi vratarjeve platforme. Obenem pa ne bodo smeli več ugodneje obravnavati storitev in proizvodov, ki jih ponujajo, v primerjavi s podobnimi storitvami ali proizvodi, ki jih na njihovi platformi ponujajo tretje osebe.

Končnim uporabnikom ne bodo več smeli preprečevati odstranitve predhodno nameščene programske opreme ali aplikacije. Poleg tega jim ne bodo smeli več slediti izven svoje platformne storitve brez dejanskega soglasja. Tehnološki velikani imajo do marca letos čas, da svoje delovanje prilagodijo novim pravilom.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!