Generacija Z velja za prvo pravo digitalno pismeno generacijo. Njihovo poznavanje tehnologije že zdaj pozitivno vpliva na svet prek spletnega aktivizma, vendar bi e-učenje lahko pomagalo osredotočiti njihova prizadevanja in ustvariti spremembe.
Generacija Z, v grobem opredeljena kot tisti, rojeni med letoma 1995 in 2010, je poimenovana tudi “digitalni domorodec”, saj so pripadniki te generacije odraščali z dostopom do interneta, družbenih medijev in mobilnih naprav. Čeprav je bila generacija Z prisiljena v digitalni svet, je namenoma sprejela več vidikov internetne kulture kot prejšnje generacije, kot so spletna prijateljstva in najsodobnejša tehnologija, kot je metaverse. Edinstveni nabor njihovih spretnosti je mogoče uporabiti tudi za pozitiven vpliv na svet: njihovo sposobnost povezovanja in komuniciranja z ljudmi z vsega sveta prek družbenih medijev je mogoče uporabiti za ozaveščanje, aktivizem, prostovoljstvo in sodelovanje. Po besedah Akvilė Bartaševičiūtė, ustanoviteljice Friendland – medcelinske neformalne e-šole s poukom za otroke, stare od 6 do 17 let – bi lahko spodbujanje različnih virtualnih veščin pomagalo generaciji Z, da bi v prihodnosti bistveno spremenila svet.
“Svet se je od pandemije covida-19 močno preusmeril k vsemu virtualnemu. Medtem ko starejše generacije morda gledajo zviška na povečano prisotnost na spletu, je pomembno imeti v mislih, kakšne nove priložnosti bi lahko prineslo timsko delo v svetovnem merilu,” je opozorila Bartaševičiūtė. “Z izkoriščanjem svojih veščin socialne interakcije na spletu lahko generacija Z pomaga pri ozaveščanju, zbiranju sredstev in ustvarjanju gibanja za pomembne namene.” Po podatkih raziskovalnega podjetja Edelman je 70 % generacije Z po vsem svetu dejavnih v družbenih ali političnih zadevah. Čeprav se vsak izmed 10.000 vprašanih ni videl kot polnopravni aktivist, so kljub temu precej aktivni v družbi: od bojkota netrajnostnih blagovnih znamk do sprožitve spletnih kampanj za pravice manjšin.
Kakšno vlogo bi lahko imelo izobraževanje v aktivizmu generacije Z?
Neformalno spletno izobraževanje je v edinstvenem položaju, da izkoristi veščine zoomerjev, tako da jim pomaga naučiti se virtualno učinkovito upravljati projekte in kampanje ter s pomočjo tehnologije vzpostaviti pristne povezave z drugimi podobno mislečimi posamezniki. Poleg tega se neformalno izobraževanje pogosto osredotoča na globalno pomembne teme, ki pogosto ne pristanejo v tradicionalnih šolskih učnih načrtih. Od predavanj o temah, kot so kulturne razlike do novinarstva, lahko otroci izostrijo veščine, potrebne za pozitivne spremembe: argumentacijo, raziskovanje in timsko delo.
“Aktivno naravo generacije Z bi lahko izkoristili z e-učenjem. Namesto da bi na njihov aktivizem gledali kot na minljivo modno muho mladostnega maksimalizma, bi jim lahko vzgojitelji pomagali oblikovati ambicije v zakonit nabor spretnosti, ki bi lahko vodile do učinkovitih služb in pobud v prihodnosti,” je pojasnila Bartaševičiūtė. “Prej ko otroci začnejo razvijati občutljivost za sodobne probleme in znanje, kako jih reševati, lažje si lahko ustvarijo želeno prihodnost.” Potencial generacije Z ni ostal neopažen – 52 % posameznikov iz vseh generacij meni, da mladi odrasli na fakulteti in najstniki vplivajo na to, kako uvajamo spremembe na svetovni ravni. Vpliva tudi na prejšnje generacije: 35 % tistih, starih 56 let in več, pravi, da ta generacija vpliva na to, kako podpirajo stvari, do katerih so strastni.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.