V podjetju Meta se odločajo o uvedbi novosti, ki bo pomembno vplivala na uporabnike družbenih omrežij Facebook in Instagram. Bodo uporabniki teh družbenih omrežij po novem plačevali naročnino?
Tehnološki velikan Meta Platforms razmišlja o novosti, ki bi ključno vplivala na uporabnike v Evropi – v podjetju namreč pretresajo idejo, da bi uporabniki za uporabo družbenih omrežij morali plačati, če bi želeli storitve koristiti, ne da bi se jim prikazovali oglasi, sklicujoč se na dva vira poroča tiskovna agencija Reuters.
Po besedah enega od sogovornikov se v Meti pogovarjajo o različnih vsotah, najbolj uresničljiva pa je po njihovo cena 10 evrov na mesec. Drugi sogovornik pa je povedal, da naj bi bila sprememba uvedena v prihodnjih mesecih in da bi bila cena za uporabo na mobilnikih nekoliko dražja, in sicer 13 evrov, saj bi Meta vanjo vračunala še provizijo, ki jo zaračunavajo Applove in Googlove trgovine z aplikacijami.
Načrt prav tako predvideva, da bi Meta zaračunavala šest evrov za vsak dodatni povezani račun. Če bi na primer nekdo želel uporabljati tako Facebook kot Instagram brez oglasov, bi torej za mesečno naročnino odštel okoli 16 evrov, navaja ameriški The Wall Street Journal, ki se je pri tem skliceval na dobro obveščene vire.
Kot še poroča Reuters, se z idejo uvajanja plačljivosti storitev Meta poskuša prilagoditi regulacijam Evropske unije, ki naj bi omejile možnosti predvajanja personaliziranih oglasov uporabnikom, ki v to ne bi privolili. Tiskovni predstavnik družbe Meta je za The Wall Street Journal pojasnil, da podjetje verjame v brezplačne storitve, ki jih podpirajo prilagojeni oglasi, vendar raziskuje “možnosti, s katerimi bi zagotovili skladnost z razvijajočimi se regulativnimi zahtevami,” navaja Reuters.
Uporabniki bi tako izbirali med brezplačno uporabo družbenih omrežij s ciljanimi oglasi ali pa bi za storitve po novem plačevali. Za primerjavo: uporabniki za osnovno naročnino na platformo Netflix plačajo 7,99 evra mesečno, za YouTube Premium odštejejo okoli 12 evrov, za Spotify Premium pa 11 evrov, še navaja Reuters.
Družbo Meta so irski regulatorji v začetku letošnjega leta kaznovali s 390 milijoni evrov kazni zaradi kršenja zakonodaje EU o osebnih podatkih na Facebooku in Instagramu. Ocenili so, da je Meta uporabila napačno pravno podlago za obdelavo osebnih podatkov za namen oglaševanja.
Ali bodo evropski regulatorji sprejeli predlagani načrt ali pa bodo zahtevali brezplačen dostop do storitev tudi za uporabnike, ki ne bodo privolili v ciljno oglaševanje, še ni znano, navaja tiskovna agencija dpa.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje