Ogromen pospešek novega družbenega omrežja: ga že uporabljate?

Digitalno 21. Nov 202405:10 8 komentarjev
Bluesky
Foto: PROFIMEDIA

Družbeno omrežje Bluesky ima pred sabo še dolgo pot, da bi postalo resna konkurenca omrežju X Elona Muska, a raste izjemno hitro. Številne privlači predvsem, da jih spominja na "Twitter, kot je nekoč bil". A čaka ga še kar nekaj izzivov, saj oglaševalcev še ni prepričalo.

Ta teden se je aplikacija Bluesky uvrstila med najbolj priljubljene tako v Applovi trgovini aplikacij kot Googlovi. Tiskovni predstavnik družbe je za Business Insider sporočil, da je dosegla 18,3 milijona registriranih uporabnikov.

Medtem ko je to še vedno daleč od 259 milijonov aktivnih dnevnih uporabnikov, ki jih ima X, in 275 milijonov mesečnih aktivnih uporabnikov, ki jih ima Threads, se je aktivnost na Blueskyu opazno povečala.

Nove uporabnike predvsem navdušujejo podobnost spletnega mesta s Twitterjem (staro ime za omrežje X), kot je nekoč bil, manj sovražnega nadzora in dezinformacij ter predvsem več možnosti za nadzor nad tem, katera vsebina se jim prikazuje.

Raziskovalci družbenih omrežij so za Business Insider pojasnili, da uporabniki pogosto oklevajo s spreminjanjem digitalnih navad, dokler jih neka omrežja ne prepričajo, da so ljudje tam dovolj aktivni in da bi “nekaj zamudili”, če ne bi bili del tega.

Družbena omrežja
Fotografija je simbolična. (Foto: PROFIMEDIA)

Zdi se, da se je strani pridružilo že dovolj ljudi (kritična masa), da uporabniki nimajo občutka, da zamujajo vsebine na drugih platformah ali da s prehodom izgubljajo svojo skupnost, o BlueSkyu meni Jonathan Bellack, direktor laboratorija za družbene medije na Harvardu.

Ljudi pogosto pritegne tudi, ko se nečemu priključijo posamezniki z velikim družbenim kapitalom. “Pozdravljen, manj sovražen svet,” je prejšnji teden na BlueSkyu zapisal Mark Cuban in napovedal, da je to njegova nova osrednja platforma. Cuban je še vedno občasno aktiven tudi na X, vendar je ponovno objavil sezname uporabnikov, ki jih priporoča na Blueskyu, da bi na novi platformi na novo vzpostavil skupnost.

Cuban je za Business Insider ocenil, da ima tudi omrežje Threads svojo vrednost, zato bo objavljal tudi tam, a namerava v ospredje uporabe postavljati BlueSky.

Kaj kažejo številke

Po ocenah podjetja Similarweb, ki se ukvarja z raziskovanjem digitalnega trga, se je število dnevnih aktivnih uporabnikov mobilne aplikacije Bluesky v ZDA v tednu po volitvah povečalo za 73 odstotkov, do naslednjega četrtka pa še za 40 odstotkov na 2,6 milijona dnevnih uporabnikov.

V istem časovnem obdobju je imel X 31,2 milijona dnevnih uporabnikov, Threads pa 4,3 milijona.

Tiskovni predstavnik podjetja Meta je za Business Insider povedal, da se je na platformo Threads novembra prijavilo več kot 15 milijonov uporabnikov. Podjetje je z “nenehno rastjo platforme od njenega lansiranja lani zadovoljno”, je še dodal.

A razvejanost blagovne znamke Meta je nekoliko zmanjšala privlačnost omrežja Threads za uporabnike, ki se obračajo k decentraliziranim družbenim medijem. Bluesky je tako po ameriških volitvah pritegnil veliko več prometa kot Threads.

Bluesky in X
Fotografija je simbolična. (Foto: PROFIMEDIA)

Podatki podjetja Similarweb kažejo, da je na dan volitev svoje račune na X zaprlo več kot 280.000 ljudi po vsem svetu. Raziskava podjetja Sensor Tower, ki se ukvarja z raziskovanjem trga, pa kaže, da je število dnevno aktivnih uporabnikov omrežja X ostalo spremenjeno. Število aktivnih uporabnikov na omrežju Threads je poskočilo za osem odstotkov, na Blueskyu pa za več kot 119 odstotkov.

Stephen Lind, profesor poslovnega komuniciranja z USC Marshall School of Business, je dejal, da je Bluesky prepričljiva alternativa za tiste, ki jim ni blizu pristop Elona Muska. “Potrošniki vedno znova pokažejo, da bodo zapustili blagovno znamko, če je vodstvo povezano z ideologijo, ki je ne marajo. Vendar pa mora obstajati alternativa, saj se v nasprotnem primeru to načelno ravnanje včasih umakne na zadnje mesto.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje