Preplavljajo nas groteskne slike otrok, ki jih ustvarja umetna inteligenca

Digitalno 02. Maj 202413:32 2 komentarja
Pogled na zaslon in vstop v družbeno omrežje Facebook
Foto: PROFIMEDIA

Uporabniki družbenih omrežij vse pogosteje videvajo objave grotesknih slik otrok. Te so ustvarjene s pomočjo umetne inteligence, ista tehnologija pa jih nato deli tudi po spletu.

Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg je aprila svojim vlagateljem dejal, da so s širitvijo njihovega “priporočilnega sistema umetne inteligence”, ki uporabnikom prikazuje objave s celotnega družbenega omrežja, dosegli večjo vključenost ljudi v platformo. “Naš sistem umetne inteligence zdaj uporabnikom priporoči približno 30 odstotkov vseh prikazanih objav. To je dvakrat več kot v zadnjih nekaj letih,” je dejal šef Facebooka.

Številke so sicer spodbudne za lastnike družbenega omrežja. Medtem pa so uporabnike Facebooka začele preplavljati objave slik umirajočih, lačnih, poškodovanih in pohabljenih otrok. Te nenavadne objave pri uporabnikih vzbudijo zanimanje in odziv, kar je ne nazadnje tudi eden od ciljev pri družbenih omrežjih. A tako kot zgoraj omenjena priporočila tudi slike teh otrok ustvarja umetna inteligenca, česar pa marsikdo ne ve.

Ogromen odziv uporabnikov

O grotesknih objavah podrobno piše spletni portal 404 Media, ki izpostavlja uporabniška računa “Little Ones” in “Cuddle Bugs”. Ta sta med drugim objavila umetno ustvarjeno sliko otroka, ki ima amputirano nogo pod kolenom. V rokah drži napis “Danes je moj rojstni dan, prosim, všečkaj”.

Objava ima 70.000 všečkov in 3.000 komentarjev.

Podobna je slika deklice, ki z zaprtimi očmi leži v morju. Na obrazu ima kisikovo masko, povezano s plavajočo rojstnodnevno torto. Tudi na tej sliki piše, da ima otrok rojstni dan in da prosi za všečke.

Po spletu kroži več različic slike deklice, vse so ustvarjene s pomočjo tehnologije umetne inteligence. 404 Media navaja dve objavi: prva ima 5.000 všečkov in 211 komentarjev, druga 267.000 všečkov in 13.400 komentarjev.

Kdo stoji za bizarnimi objavami

Objave čudnih slik, ki jih ustvarja umetna inteligenca, za družbena omrežja niso novost. Marčevska analiza raziskovalcev z univerze Stanford in Georgetown je pokazala, da slike objavljajo pošiljatelji nezaželenih vsebin in prevaranti. Ti “lovijo” ljudi na omrežju, ki z njimi brezglavo komunicirajo in morda ne razumejo, da slike niso resnične. Številne objave vključujejo nove načine, ki bi uporabnike pripeljali na “novičarske” strani, ki jih ustvarja umetna inteligenca in so prežete z Googlovimi oglasi ali prodajajo izdelke nizke kakovosti.

Vsebina prilagojena družbenim omrežjem

Seznam objav z umetno ustvarjenimi slikami, ki so postale viralne, je dolg.

Slike krožijo tako po Facebooku kot po drugih družbenih omrežjih. Od Twitterja, ki je zdaj imenovan X, do poslovnega omrežja LinkedIn.

Pri slednjem je posebnost ta, da so objave prilagojene njegovim uporabnikom. Namesto slik otrok, ki “praznujejo rojstni dan”, na LinkedInu krožijo podobe otrok iz revnega okolja, ki slavijo tehnološke gigante, znane blagovne znamke in garanje v gospodarstvu.

Ljudje objavam umetne inteligence verjamejo

Ameriška novinarka Taylor Lorenz na svojem TikTok profilu izpostavlja objavo otroka, ki naj bi iz lesa izrezljal ogromno podobo ustanovitelja Facebooka Marka Zuckerberga. Tudi ta slika je nastala s pomočjo tehnologije umetne inteligence. Pod objavo piše: “Prosim, delite, da bo objava prišla do Marka Zuckerberga.”

@taylorlorenz As if LinkedIn couldn’t get worse 😵‍💫 404 Media reports: Following AI-generated content farming on Facebook, where bizarre AI images of “shrimp Jesus,” hot flight attendants, elaborate wood carvings and sand sculptures, and children building extremely elaborate things out of trash have repeatedly gone megaviral and are getting fed to people via the platform’s recommendation algorithms. The same type of images are going viral on LinkedIn, which is nominally for work but has many bizarre corners and its own, often deranged types of engagement hacking. “This is an amazing work of craftsmanship, and Mark should see this,” a post featuring an AI-generated child standing next to a gigantic AI-generated gourd (or wood?) carving of Mark Zuckerberg reads. “Please, re share so this can get to Mark Zuckerberg.” The post has 1,139 reactions and had 133 comments before the creator turned them off. 404’s Jason Koebler writes: “I think the kid is so talented and has a great future,” one account wrote beside an image of an AI-generated child standing next to an elaborate AI-generated sculpture of the soccer player Ronaldo. “Don’t you agree he did his best bringing out Ronaldo sculpture from a tree.” The post has 2,192 reactions, 173 comments, and 84 reposts. About half of the comments note that the image is AI-generated, while about half of them say things like “I just saw his wood curving of Messi, He is talented. Just amazing.” “There is talent all over the world waiting to be discovered!” “BRILLIANT! His work needs to be protected and nurtured.” Another image of a child on a garlic motorcycle has comments that vary from “That is the cutest baby” to “This is an AI generated picture, post real things.” A kid standing in front of a plastic motorcycle has generated comments like “Amazingly special talent” and “I say a big amen to your prayers.” An incredibly elaborate and obviously fake sand sculpture with the caption “sand sculpture has to be one of the finest we’ve ever seen” has been reposted a handful of times over the last year, has racked up thousands of reactions, and has comments like “It’s certainly not sand” and “Wow, absolutely wonderful, marvelous; a skillfuly work of Art! one of the most incredible work’s of art I’ve ever seen with the ocean view!” AI generated images like this have clearly not taken hold in the same way they have on Facebook, where it is possible to find thousands of AI-generated images with huge engagement without even trying. The pushback from the community on LinkedIn is also more obvious. But the same types of images are being spread there in the exact same way they are being spread on Facebook. I messaged one account that repeatedly published AI-generated clickbait and asked them if they knew that the images were AI generated, and why they posted them: “Of course I know it’s an AI,” they said. Another account doing the same said “Hi Jason, Thanks for reaching out. Nice having you here. I’m amazed at what AI can do.” Like Meta, LinkedIn has a lot riding on the mass-market adoption and acceptance of AI. LinkedIn is owned by Microsoft, which has a huge partnership with OpenAI and has beefed up its own AI investments. LinkedIn founder Reid Hoffman interviewed a “digital twin” of himself this week, and LinkedIn has integrated various tools that let people write posts using AI and respond to messages using AI. Autogenerated responses likely led to the exchange I had with one account posting AI images, which just said “Thank you” when I asked why they posted AI images. I responded with more questions and they said “What do you mean? I don’t know. Why?” I sent them another link to the image I was referring to, and then switched my own responses to LinkedIn’s autogenerated answers: “Do you like it” they said. “I love it” I responded. “Thank you so much” they responded. S*bscr*be to 404 media because they’re doing the best job of covering weird AI content farming! #tech #technology #ai #creator #success #creatoreconomy ♬ Blade Runner 2049 – Synthwave Goose

Spet druge objave vsebujejo umetno ustvarjene slike revnih otrok, ki delajo izdelke iz smeti. Otroci med drugim “pozirajo” ob podobah živali, ki so narejene iz plastenk, in miniaturnih avtomobilih, sestavljenih iz malih koščkov lesa.

Lorenz ob tem opozarja, da uporabniki družbenih omrežij vsebini pogosto verjamejo in slike komentirajo.

“Številne objave imajo več sto odzivov uporabnikov. Ti komentirajo, da jih slike navdihujejo,” pravi novinarka, ki poudarja, da gre za umetno ustvarjeno vsebino.

Slika otroka, ki jo je ustvarila umetna inteligenca in se širi po spletu
Foto: Zajem zaslona/FACEBOOK

Brez odziva tehnoloških velikanov. “Novo dno”

LinkedIn je bil že pred poplavo omenjenih slik poln izmišljenih zgodb, ki naj bi ljudi navdihovale. “Vendar pa je to novo dno,” še pove Taylor Lorenz.

Zdi se, da družbena omrežja vsaj za zdaj ne ukrepajo proti vsiljenim objavam, ki jih ustvarja umetna inteligenca.

404 Media piše celo, da so Facebook opozorili na objave uporabnikov, ki s spornimi slikami zgolj lovijo zanimanje ljudi. Objave so še vedno vidne. Pri omenjenem družbenem omrežju so sicer na svojem blogu večkrat objavili zapise, da bodo sčasoma označili vsebine, ki jih ustvarja umetna inteligenca, vendar tega še niso storili.

Njihov zadnji zapis se osredotoča na uporabo umetne inteligence za širjenje dezinformacij. Kot trdijo, bodo maja začeli označevati vsebine, ki so ustvarjene s to tehnologijo. V oči sicer bode zapis, da bo Facebookovo označevanje “temeljilo na našem zaznavanju skupnih signalov industrije o podobah umetne inteligence ali o ljudeh, ki sami razkrijejo, da nalagajo vsebine, ustvarjene z umetno inteligenco.”

Podjetja tako nadaljujejo z načrti, ki vključujejo široko uporabo tehnologije umetne inteligence, ne glede na davek, ki ga plačuje uporabniška izkušnja. Meta, ki ima v lasti Facebook, je sicer ena od podpisnic novega načrta sodelovanja za “odgovorno” usposabljanje modelov umetne inteligence.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje