Uporabniki družbenih omrežij vse pogosteje videvajo objave grotesknih slik otrok. Te so ustvarjene s pomočjo umetne inteligence, ista tehnologija pa jih nato deli tudi po spletu.
Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg je aprila svojim vlagateljem dejal, da so s širitvijo njihovega “priporočilnega sistema umetne inteligence”, ki uporabnikom prikazuje objave s celotnega družbenega omrežja, dosegli večjo vključenost ljudi v platformo. “Naš sistem umetne inteligence zdaj uporabnikom priporoči približno 30 odstotkov vseh prikazanih objav. To je dvakrat več kot v zadnjih nekaj letih,” je dejal šef Facebooka.
Številke so sicer spodbudne za lastnike družbenega omrežja. Medtem pa so uporabnike Facebooka začele preplavljati objave slik umirajočih, lačnih, poškodovanih in pohabljenih otrok. Te nenavadne objave pri uporabnikih vzbudijo zanimanje in odziv, kar je ne nazadnje tudi eden od ciljev pri družbenih omrežjih. A tako kot zgoraj omenjena priporočila tudi slike teh otrok ustvarja umetna inteligenca, česar pa marsikdo ne ve.
Ogromen odziv uporabnikov
O grotesknih objavah podrobno piše spletni portal 404 Media, ki izpostavlja uporabniška računa “Little Ones” in “Cuddle Bugs”. Ta sta med drugim objavila umetno ustvarjeno sliko otroka, ki ima amputirano nogo pod kolenom. V rokah drži napis “Danes je moj rojstni dan, prosim, všečkaj”.
Objava ima 70.000 všečkov in 3.000 komentarjev.
Podobna je slika deklice, ki z zaprtimi očmi leži v morju. Na obrazu ima kisikovo masko, povezano s plavajočo rojstnodnevno torto. Tudi na tej sliki piše, da ima otrok rojstni dan in da prosi za všečke.
Po spletu kroži več različic slike deklice, vse so ustvarjene s pomočjo tehnologije umetne inteligence. 404 Media navaja dve objavi: prva ima 5.000 všečkov in 211 komentarjev, druga 267.000 všečkov in 13.400 komentarjev.
Kdo stoji za bizarnimi objavami
Objave čudnih slik, ki jih ustvarja umetna inteligenca, za družbena omrežja niso novost. Marčevska analiza raziskovalcev z univerze Stanford in Georgetown je pokazala, da slike objavljajo pošiljatelji nezaželenih vsebin in prevaranti. Ti “lovijo” ljudi na omrežju, ki z njimi brezglavo komunicirajo in morda ne razumejo, da slike niso resnične. Številne objave vključujejo nove načine, ki bi uporabnike pripeljali na “novičarske” strani, ki jih ustvarja umetna inteligenca in so prežete z Googlovimi oglasi ali prodajajo izdelke nizke kakovosti.
Vsebina prilagojena družbenim omrežjem
Seznam objav z umetno ustvarjenimi slikami, ki so postale viralne, je dolg.
Slike krožijo tako po Facebooku kot po drugih družbenih omrežjih. Od Twitterja, ki je zdaj imenovan X, do poslovnega omrežja LinkedIn.
Pri slednjem je posebnost ta, da so objave prilagojene njegovim uporabnikom. Namesto slik otrok, ki “praznujejo rojstni dan”, na LinkedInu krožijo podobe otrok iz revnega okolja, ki slavijo tehnološke gigante, znane blagovne znamke in garanje v gospodarstvu.
Ljudje objavam umetne inteligence verjamejo
Ameriška novinarka Taylor Lorenz na svojem TikTok profilu izpostavlja objavo otroka, ki naj bi iz lesa izrezljal ogromno podobo ustanovitelja Facebooka Marka Zuckerberga. Tudi ta slika je nastala s pomočjo tehnologije umetne inteligence. Pod objavo piše: “Prosim, delite, da bo objava prišla do Marka Zuckerberga.”
Spet druge objave vsebujejo umetno ustvarjene slike revnih otrok, ki delajo izdelke iz smeti. Otroci med drugim “pozirajo” ob podobah živali, ki so narejene iz plastenk, in miniaturnih avtomobilih, sestavljenih iz malih koščkov lesa.
Lorenz ob tem opozarja, da uporabniki družbenih omrežij vsebini pogosto verjamejo in slike komentirajo.
“Številne objave imajo več sto odzivov uporabnikov. Ti komentirajo, da jih slike navdihujejo,” pravi novinarka, ki poudarja, da gre za umetno ustvarjeno vsebino.
Brez odziva tehnoloških velikanov. “Novo dno”
LinkedIn je bil že pred poplavo omenjenih slik poln izmišljenih zgodb, ki naj bi ljudi navdihovale. “Vendar pa je to novo dno,” še pove Taylor Lorenz.
Zdi se, da družbena omrežja vsaj za zdaj ne ukrepajo proti vsiljenim objavam, ki jih ustvarja umetna inteligenca.
404 Media piše celo, da so Facebook opozorili na objave uporabnikov, ki s spornimi slikami zgolj lovijo zanimanje ljudi. Objave so še vedno vidne. Pri omenjenem družbenem omrežju so sicer na svojem blogu večkrat objavili zapise, da bodo sčasoma označili vsebine, ki jih ustvarja umetna inteligenca, vendar tega še niso storili.
Njihov zadnji zapis se osredotoča na uporabo umetne inteligence za širjenje dezinformacij. Kot trdijo, bodo maja začeli označevati vsebine, ki so ustvarjene s to tehnologijo. V oči sicer bode zapis, da bo Facebookovo označevanje “temeljilo na našem zaznavanju skupnih signalov industrije o podobah umetne inteligence ali o ljudeh, ki sami razkrijejo, da nalagajo vsebine, ustvarjene z umetno inteligenco.”
Podjetja tako nadaljujejo z načrti, ki vključujejo široko uporabo tehnologije umetne inteligence, ne glede na davek, ki ga plačuje uporabniška izkušnja. Meta, ki ima v lasti Facebook, je sicer ena od podpisnic novega načrta sodelovanja za “odgovorno” usposabljanje modelov umetne inteligence.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje